سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو جیلی X7

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو جیلی X7 از سری محصولات کراس اوور شرکت چینی جیلی می باشد که برای نخستین بار در سال 2007 رونمایی شد و نسل بعدی آن در سال 2014 در حالی که به پیشرانه قدرتمندتری مجهز بود به بازارهای جهانی از جمله کشورمان وارد شد. اما به علت طراحی نچندان خوب و برخی دلایل دیگر نتوانست توجه خریداران را به خود جلب نماید. هرچند جیلی X7 از تجهیزات و ایمنی خوبی برخوردار می باشد. با ما همراه باشید تا با این کراس اوور چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو جیلی X7

خودرو جیلی  X7نسخه 2014 از طراحی چندان جذابی برخوردار نیست. هرچند در نسل جدید خود تغییرات زیادی را به خود دیده و به کلی متحول شده است. در نمای جانبی، برآمدگی اطراف گلگیرها و پایین درب ها باعث حجم پردازی این بخش شده و روف ریل و رکاب پایین درب ها، نمای اسپرتی را به این بخش داده است. در نمای پشت جیلی X7 چراغ هایی به شکل یک ربع دایره قرار دارند. چراغ های مه شکن نیز در سپر تعبیه شده اند. یک نوار پهن فلزی نیز بالای پلاک قرار گرفته است. این بخش طراحی ساده ای داشته و نکته خاصی در آن وجود ندارد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای دو بخشی مشکی ساده با خطوط افقی که مرکز آن محل نصب پلاک خودرو می باشد، دیده می شود. بخش پایینی جلوپنجره ای، کمی شیب داشته و به زیر خودرو کشیده شده که به اعتقاد من، چهره ای ناموزون به جیلی X7 بخشیده است. چراغ های اصلی ابعاد بزرگی داشته و چراغ های دایره ای مه شکن در قابی برش دار در دو طرف قرار گرفته اند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو جیلی X7 یک نمایشگر 6.5 اینچی در مرکز داشبورد، زیر دریچه های هوا قرار دارد. در برخی از بخش ها نوار کرومی به کاررفته که جلوه خوبی را ایجاد کرده است. فضای پا برای سرنشینان در هر دو ردیف مناسب بوده و به علت قابل تنظیم بودن صندلی های عقب، فضای صندوق عقب نیز قابل افزایش می باشد. ناگفته نماند یکی از ویژگی های مثبت این کابین وجود داشبورد بزرگ برای قرار دادن اشیا و وسایل در آن می باشد.

خودرو جیلی X7 مجهز به یک پیشرانه 2378 سی سی 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 162 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 220 نیوتون متر تولید و برای انتقال آن از طریق جعبه دنده دستی 5 سرعته بهره می برد. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو جیلی X7 توانسته است در تست تصادف موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از آپشن های خودرو جیلی X7 می توان به سیستم کروز کنترل سفارشی، دوربین دید عقب سفارشی، سنسور پارک عقب، روشنایی عقب دارای مه شکن و طراحی سه بعدی، روشنایی جلو چراغ های دارای سیستم تنظیم ارتفاع، دارای مه شکن، سیستم شستشوی چراغ ها، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، سقف سانروف با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار، تنظیم برقی تمام پنجره ها، شیشه های سولار و سبز رنگ به همراه سیستم HSEA، آنتن درون شیشه ها، سیستم پاور ویندو برای تمامی پنجره ها، شیشه ها با سیستم محافظ ضد صدا، آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی، صندلی های عقب دارای روکش چرم، قابلیت تاشوندگی، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج، صندلی های جلو با روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت، سیستم گرمکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده سفارشی، سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو جیلی X7

مزایا

  • مصرف سوخت مناسب
  • ایمنی بالا
  • امکانات و تجهیزات خوب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • طراحی قدیمی

جمع بندی خودرو جیلی X7

خودرو جیلی X7 در حال حاضر در بازار کشورمان در نسخه های دست دوم به فروش می رسد که بازار چندان خوبی ندارد. همچنین یافتن قطعات آن ممکن است کمی شما را به دردسر بیندازد. علاوه? بر این، جیلی X7 از طراحی ضعیف و دموده ای برخوردار می باشد که پیشنهاد ما به شما خودروهایی نظیر رنو ساندرو استپ وی، جک S3 و چری تیگو 5 دست دوم می باشد که رقیب جیلی X7 محسوب می شوند.