سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام وی ام X55  از سری محصولات کراس اوور شرکت چینی چری می باشد که برای نخستین بار در سال 2014 رونمایی شد. این خودرو در کشور چین با نام تیگو X5 شناخته می شود. اما مدیران خودرو نماینده رسمی محصولات چری در ایران، آن را با نام ام وی ام X55 راهی بازار کشورمان کرد. نسخه مونتاژ شده توسط مدیران خودرو، درواقع از نسخه فیس لیفت شده ی ام وی ام X55 می باشد که در سال 2018 تولید شد. این نسخه از ظاهری جذاب و به روزتری برخوردار می باشد. در ادامه با ما باشید تا با این کراس اوور تازه به بازار رسیده، بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55

خودرو ام وی ام X55 بر روی پلتفرم چری تیگو 7 ساخته شده و به همین علت شباهت های زیادی بین آن ها مشاهده می شود. در نمای رو به رو، طراحی به روز و مدرنی را می بینیم که با استفاده از خطوط و حجم پردازی های صورت گرفته، چهره ی خشن و تهاجمی به خود گرفته است. یک جلوپنجره ای مشبک تا چراغ های اصلی کشیده و چراغ های ال ای دی خطی در قاب مربی شکل تعبیه شده اند که با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند.

شیب سقف ردیف دوم، روف ریل، زه پلاستیکی اطراف گلگیر و فرورفتگی های پایین درب ها از اجزای بخش کناری ام وی ام X55 می باشند که نمای زیبایی را به وجود آورده است. در نمای پشت، چراغ ها مانند نمای رو به رو با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند. دو خروجی اگزوز بر روی سپر تعبیه و بالای آن دو چراغ مه شکن خطی قرار گرفته است. چراغ سوم ترمز نیز، زیر اسپویلر قرار گرفته است. به طور کلی خودرو ام وی ام X55 از طراحی به روز و جذابی برخوردار می باشد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو ام وی ام X55 مانند طراحی بیرون آن با طراحی مدرنی رو به رو هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 9 اینچی لمسی قرار دارد که کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. فضای پا برای هر دو ردیف برای سرنشینان مناسب بوده و صندوق بار معادل 340 لیتر فضا ارائه می کند.

خودرو ام وی ام X55 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژ، 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر تولید و برای انتقال آن به چرخ های جلو از یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه بهره می برد. شتاب و مصرف ترکیبی آن در سایت مدیران خودرو اعلام نشده ولی به ادعای برخی از سایت ها و گمانه زنی ها شتاب صفر تا صد این پیشرانه حدود 11 ثانیه و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود 7.1 لیتر می باشد. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. خودرو ام وی ام توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که بسیار حائز اهمیت می باشد.

خودرو ام وی ام از آپشن های خوبی برخودار است که از آن ها می توان به چراغ های روشنایی در روز، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم نمایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، دوربین عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سانروف، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، تریم چرمی، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام X55

مزایا

  • طراحی به روز
  • آپشن های خوب
  • ایمنی مناسب

معایب

  • خرید و فروش محدود

جمع بندی خودرو ام وی ام X55

خودرو ام وی ام X55 از محصولات جدید کمپانی چینی چری می باشد که از سال 1398 توسط مدیران خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد. این کراس اوور از طراحی به روز، امکانات بالا و ایمنی خوبی برخوردار می باشد. اما متاسفانه به علت فروش محدود و سابقه نچندان طولانی آن، پیشنهاد می کنیم به سراغ رقبای آن در بازار یعنی جک S5، هایما S7 و کوپا T210 بروید.