سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو لوکسژن U6

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند لوکسژن (Luxgen) یک شرکت خودروسازی تایوانی می باشد که در سال 2009 تاسیس شد. این خودروساز تازه کار با شرکت های خودرویی بزرگی همچون نیسان و میتسوبیشی همکاری دارد. یکی از محصولات این شرکت، خودرو لوکسژن U6 می باشد که در رده ی محصولات کراس اوور این کمپانی قرار می گیرد. این خودرو در سال 2017 فیس لیفت شد که نسخه تغییریافته ی آن قرار است توسط شرکت آرمان موتور کویر، نماینده محصولات لوکسژن در ایران، وارد بازار داخلی کشورمان شود. این خودرو در سایر کشورها مانند چین، روسیه و اروپا نیز عرضه شده است. مجموع محصولات این برند شامل شش خودرو می باشد که از میان آن ها دو مدل شاسی بلند، دو مدل ون و دو مدل سدان در سبد محصولات خود دارد. با ما همراه باشید تا با این کراس اوور تایوانی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو لوکسژن U6

خودرو لوکسژن U6 از طراحی به روز و مدرنی برخوردار می باشد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای ذوزنقه ای با قاب و نوارهای کرومی براق قرار دارد که به همراه چراغ های مزین به ال ای دی که زاویه ی تیزی هم دارد، چهره ای تهاجمی به لوکسژن داده است. در لبه ی کاپوت، بخش برش خورده ای دیده می شود، که لوگوی لوکسژن با حرف انگلیسی L در مرکز آن قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز در قابی اشک مانند دو طرف سپر قرار گرفته اند و با سایر اجزا هماهنگی خوبی دارند. در نمای کنار، فلاپ پلاستیکی اطراف خودرو و روف ریل، نمای اسپرتی را به لوکسژن U6 بخشیده و خطوط تیز و ممتد روی درب ها نیز کار حجم پردازی را به خوبی انجام داده است. در نمای عقب با طراحی چشم نوازی رو به رو هستیم. شیب شیشه عقب با اسپویلری که روی آن قرار گرفته و چراغ سوم ترمز را داریم که زیر آن تعبیه شده است. از دیگر اجزای قابل توجه این بخش، چراغ های اصلی آن می باشد که به شکل زیبایی طراحی شده اند و با یک نوار براق کرومی به یکدیگر متصل شده اند. چراغ های مه شکن نیز روی سپر قرار گرفته اند. به طور کلی هماهنگی خوبی میان اجزای ماشین لوکسژن U6 دیده می شود.

داخل کابین خودرو لوکسژن U6 کاملا مدرن به دور از دکمه های زیاد، طراحی شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ 12 اینچی که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، به چشم می خورد. صندلی های بسیار راحت بوده و از ارگونومی خوبی برخوردار می باشند. متریال به کاررفته در کابین از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در برخی از قسمت ها از فیبر کربن بهره برده است. فضای صندوق عقب نیز از دیگر نکات مثبت این خودرو تایوانی می باشد.

خودرو لوکسژن U6 مجهز به یک پیشرانه 1798 سی سی 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 177 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 256 نیوتن متر در 200 تا 4400 دور در دقیقه تولید نماید. این خودرو برای انتقال نیروی به چرخ های جلواز یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کند. مخزن سوخت این خودرو 55 لیتر و میزان سوخت آن در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر معادل 8.7 لیتر می باشد که باتوجه به وزن 1.5 تنی آن مناسب ارزیابی می شود.

خودرو لوکسژن U6 از امکانات و تجهیزاتی نظیر نمایش میزان باد لاستیک ها، کروز کنترل، کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو، کمربندهای 3 نقطه ای عقب، سنسور پارک جلو و عقب، 6 عدد دوربین در اطراف خودرو، سانروف برقی، بال عقب، میله های روی سقف، فناوری پیشرفته ارتباطات چندرسانه ای هوشمند سری THINK+ 4.0 با پشتیبانی شرکت HTC تایوان، دید 360 درجه، نمایش نقاط کور، قابلیت فرمان پذیری صوتی، ورود بدون کلید، دوربین عقب، رادار کنترل فاصله با خودروی جلوی، سیستم پیشگیری از تصادف با عابر پیاد، رادار حرکت بین خطوط، قابلیت تاشوندگی پدال های گاز و ترمز، نمایشگر کوچک اطلاعات رانندگی در جلوی راننده (HUD) و درب برقی صندوق عقب بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو لوکسژن U6

مزایا

  • مصرف سوخت بهینه
  • شتاب خوب
  • پیشرانه پربازده
  • تجهیزات خوب
  • متریال باکیفیت

معایب

  • برند ناشناخته
  • خدمات پس از فروش نامبهم
  • فروش محدود

جمع بندی خودرو لوکسژن U6

لوکسژن U6 یک کراس اوور باکیفیت، دارای ایمنی خوب، مصرف سوخت مناسب و پیشرانه پربازده می باشد که مدتی است توسط آرمان موتور کویر معرفی شده است. اما به علت تحریم ها و شرایط حاکم در بازار خودرو کشور، مراحل عرضه ی آن در حالت نامشخصی قرار دارد. به همین علت، اظهار نظر قطعی درباره این خودرو کار دشواری می باشد و باید ببینیم با ورود رسمی این خودرو به کشور و خدمات پس از فروش آرمان موتور کویر چه آینده ای در انتظار آن خواهد بود.