سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو ام جی RX5

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند ام جی در اصل یک شرکت بریتانیایی می باشد که توسط سسیل کیمبر در سال 1924 تاسیس شد. نام این برند برگرفته از ابتدای دو کلمه موریس گاراژ می باشد که در ساخت خودروهای اسپرت کروک، کراس اور، سدان و کوپه فعالیت دارد. این کمپانی در سال 2005 توسط چینی ها خریداری شد و هم اکنون زیر نظر چشم بادامی ها به فعالیت خود ادامه می دهد. خودرو ام جی RX5 یکی از محصولات کراس اوور کامپکت از این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 2016 رونمایی شد و با نسخه های متفاوتی از جمله هیبریدی و الکترونیکی در بازارهای جهانی عرضه شد. خودروسازی فردا نماینده محصولات ام جی در ایران پای این کراس اوور دورگه را به کشورمان باز کرد ولی به علت عملکرد ضعیف شرکت وارد کننده، و ضعف در تبلیغات، نتوانست جایگاه خود را به خوبی در کشور باز نماید. با ما همراه باشید تا با خودرو ام جی RX5 بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ام جی RX5

طراحی خودرو ام جی RX5 با به کارگیری المان های مدرن، چهره ای به روز و جذاب دارد. این طراحی به گونه ای است که می تواند هم مخاطبین جوان و هم خانواده ها را به خود جلب نماید. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای کرومی با خطوط افقی که تا چراغ های اصلی امتداد یافته و آن ها را در بر می گیرد، دیده می شود. چراغ هایی با گرافیک بسیار زیبا و تزیین شده با لامپ های ال ای دی نیز زیبایی خاصی را به ام جی RX5 بخشیده است. چراغ های مه شکن دو طرف سپر در قابی مربی شکل که بالای آن یک نوار فلزی قرار گرفته، دیده می شود. در نمای کنار، جهت حجم پردازی، یک خط صاف از چراغ عقب تا چراغ جلو کشیده شده که از بالای دستگیره ی درب ها عبور کرده است. پایین درب ها و برآمدگی گلگیرها نیز حجم پردازی صورت گرفته است. سپر 18 اینچی، قاب کرومی شیشه ها و روف ریل از دیگر اجزای این بخش می باشند.

در نمای پشت، چراغ ها دو تکه بوده و با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند و در بالای آن لوگوی ام جی به چشم می خورد. یک فرورفتگی روی درب صندوق وجود دارد که که موجب حجم پردازی آن شده است. چراغ های مه شکن خطی، آنتن کوسه ای، اسپویلر شیشه عقب از دیگر اجزای این بخش می باشند. به طور کلی طراحی خودرو ام جی RX5 محافظه کارانه ارزیابی می شود.

خودرو ام جی RX5 از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو شارژ بهره می برد که می تواند حداکثر سرعت 220 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر تولید و برای انتقال آن به هر چهار چرخ از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده نماید. این پیشرانه 8.2 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.5 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می کند. خودرو ام جی RX5 توانسته است در تست موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو ام جی RX5 با تریم دو رنگ کرم و مشکی رو به رو هستیم که باعث دلباز شدن کابین شده است. در نمونه های اصلی یک نمایشگر 10.4 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که در نمونه های موجود در بازار ایران، این صفحه نمایش از ابعاد کوچکتری برخوردار می باشد. کلیدهای کنترل صوتی نیز بر روی فرمان قرار گرفته اند که دسترسی را برای راننده راحت تر کرده است. متریال به کاررفته در داخل کابین نرم و با کیفیت بوده و جنس مرغوب تری نسبت به GS دارد. خودرو ام جی RX5  فضای مناسبی نیز برای پا و سروگردن سرنشینان دارد. از تجهیزات و امکانات خودرو ام جی RX5 می توان به آینه های برقی همراه با گرمکن، سانروف، سنسور، سیستم استارت، استاپ موتور، کروز کنترل، رینگ های 18 اینچی آلومینیومی، سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین 360 درجه اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو ام جی RX5

مزایا

  • طراحی زیبا
  • مصرف سوخت مناسب
  • امکانات خوب
  • مشخصات خوب فنی
  • موتور پرقدرت

معایب

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • خرید و فروش محدود
  • قیمت بالا

جمع بندی خودرو ام جی RX5

خودرو ام جی RX5 یک کراس اوور دورگه می باشد که هم از اصالت نام بریتانیایی و هم از هوش چینی ها بهره می برد. این خودرو از کیفیت خوب، طراحی به روز، مصرف سوخت مناسب و آپشن های خوبی بهره می برد و توانسته است توجه خوبی را در بازارهای جهانی به دست آورد. اما متاسفانه به علت واردات محدود، توقف تولید و تحریم ها از بازار دست دوم خوب و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار نمی باشد. از این رو از ارزش خرید پایینی برخوردار می باشد. از رقبای این خودرو در کشور می توان به چری تیگو 7، بی وای دی S7 اشاره کرد.