سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو جک T8

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو جک T8 از سری محصولات پیکاپ از کمپانی چینی جک می باشد که برای نخستین بار در سال 2018 رونمایی شد. این خودرو از برادر خود یعنی T6 که در همین کلاس  قرار دارد، بزرگتر، به روزتر و با مشخصات فنی بهتری می باشد. علاوه بر این، پیکاپ T8 توانسته است جایزه ویژه ای از موزه خودرو پکن در سال 2019 به علت تجهیزات خاصی که روی پیکاپ T8 قرار داده، دریافت نماید. این خودرو قرار است توسط شرکت کرمان موتور نماینده محصولات جک در ایران، به زودی وارد بازار کشورمان شود و با سایر پیکاپ های بازار به رقابت بپردازد. با ما همراه باشید تا با این پیکاپ جدید بیشتر آشنا شوید.

نقد و بررسی خودرو جک T8

طراحی پیکاپ جک T8 از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. در نگاه اول یک جلوپنجره ای ذوزنقه ای شکل بزرگ از جنس فلز براق دیده می شود که بیننده را به خود جلب می کند و لوگوی بزرگ جک در مرکز آن قرار دارد. چراغ ها با سایز متوسط مزین به چراغ های ال ای دی، دو طرف جلوپنجره ای تعبیه شده است. به طور کلی، نمای روبه روی جک T8 ، حجم پردازی عضلانی دارد. در نمای کنار، رکاب درب ها و فلاپ های پلاستیکی به کاررفته در گلگیرها نمای اسپرتی را به وجود آورده است. از دیگر ویژگی ‌های این بخش می‌توان به رینگ 18 اینچی آلومینیومی اشاره کرد. نمای پشت نیز طراحی ساده ای داشته و چراغ ها به صورت عمودی در دو طرف درب اتاقک بار، قرار دارند.

کابین خودرو جک T8 از دو ویژگی سادگی و کاربرد پذیری برخوردار می باشد. یک نمایشگر لمسی پایین دریچه های هوا قرار دارد و زیر آن کلیدهای کنترلی تعبیه شده اند. این پیکاپ با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5325، 1880 و 1880 و فاصله محوری 3090 میلی متری، فضای کافی در دو ردیف جلو و عقب به وجود آورده است. توان حمل اتاق بار نیز 900 کیلوگرم می باشد.

خودرو پیکاپ T8 با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی تولید می شود. پیشرانه 2 لیتری بنزین سوز توربو شارژ بوده و پیشرانه تنفس طبیعی 1.9 لیتری می باشد که به احتمال زیاد، نسخه بنزینی به بازار کشورمان عرضه شود. این پیشرانه می تواند نیرویی معادل 188 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور?290 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل نماید. همچنین شتاب صفر تا صد این پیشرانه 12 ثانیه می باشد. سیستم تعلیقی که در این پیکاپ در بخش جلویی به کاررفته، از نوع مستقل جناغی دوبل بوده و در بخش عقب، از سیستم غیرمستقل فنرهای تخت بهره برده است. این پیکاپ در سیکل ترکیبی معادل 10.7 لیتر بنزین می سوزاند و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو پیکاپ T8 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

در مورد قابلیت های آفرود این پیکاپ باید بگوییم که علاوه بر قابلیت دو دیفرانسیل بودن، دارای زاویه حمله 30 درجه‌ای،‌ زاویه فرار 22 درجه‌ای، قابلیت پیمایش شیب 30 درصدی و حداقل فاصله 210 میلیمتری از سطح زمین می‌باشد. جک T8 به دلیل ماهیت و مشخصات فنی که دارد گزینه مناسبی برای طرفداران آفرود خواهد بود. خودرو جک T8 از تجهیزات و امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، ایموبلایزر، تودوزی دو رنگ، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار خروج از خطوط، پایش باد لاستیک‌ها، چراغ دیلایت، چراغ های جلو زنون، شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی و شیشه عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های طرح چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چندرسانه‌ای باUSB ، نمایشگر LCD و اتصال بلوتوث، هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تعلیق مستقل جناغی دوبل در جلو و سیستم غیر مستقل فنر های تخت در عقب بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو جک T8

مزایا

  • طراحی قابل قبول
  • تجهیزات خوب
  • قابلیت آفرود
  • ویژگی فنی مناسب

جمع بندی خودرو جک T8

پیکاپ جک T8 از طراحی به روز، قدرت بالا، تجهیزات مناسب و ایمنی بالایی برخوردار می باشد که باتوجه به مشخصات و به روز بودن آن نسبت به رقبایش یعنی پیکاپ فوتون، هایلوکس و آسنا، گزینه جذابتری می باشد. اما باید منتظر عرضه رسمی و قیمت نهایی آن در بازار کشورمان باشیم.