سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو آمیکو آسنا

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت نام آشنای آمیکو (Amico) که علامت اختصاری Azar Motor Industrial CO می باشد، فعالیت صنعتی خود را از سال 1368 در منطقه جلفا آغاز کرد. این گروه صنعتی در طی فعالیت های خود به تاسیس و ساخت شرکت و موسسات مختلف اقدام کرده است که یکی از آنها شرکت ارس خودرو می باشد. ارس خودرو یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی آمیکو به شمار می رود که در زمینه تولید وسایل نقلیه فعالیت دارد. یکی از محصولات مونتاژی این شرکت، آمیکو آسنا نام دارد که در واقع محصولی در رده پیکاپ از شرکت Huanghai چین می باشد که در بازار چین با نامی متفاوت عرضه شده است. آمیکو آسنا با دوکابین نخستین پیکاپ فول سایز آمیکو می باشد که از طراحی و ظاهری قابل توجه برخوردار است. این خودرو از سال 2015 در کشور چین و از سال 1397 وارد بازار داخلی کشورمان شده است. در ادامه نگاهی به خودرو آمیکو آسنا خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو آمیکو آسنا

طراحی خودرو آمیکو آسنا بر اساس خودرو فورد F150 صورت گرفته است و شباهت های زیادی با آن دارد. آمیکو آسنا با ابعاد بزرگی که دارد در کلاس پیکاپ سایز بزرگ قرار می گیرد و از چهره ای جسور و قدرتمند برخوردار است. در نمای جلو یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل  توری با قابی نقره ای رنگ و نوشته Amico در مرکز قرار گرفته است و به چراغ های اصلی چسبیده است. حد فاصله میان جلو پنجره ای و سپر قسمت پلاستیک برای نصب پلاک وجود دارد. سپر با برجستگی که دارد چهره ای جسور به آمیکو آسنا بخشیده است. فضای بار این پیکاپ قادر است تا 1400 کیلوگرم بار خالص و 3200 کیلوگرم بار ناخالص را حمل نماید.

با وارد شدن به داخل کابین آمیکو آسنا شاهد یک کابین نسبتا مدرن هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی 7 اینچی قرار دارد که کنترل تجهیزات، اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. جنس متریال به کار رفته در داشبورد از پلاستیک و صندلی ها، قسمتی از پنل درب ها، دسته دنده و غربیلک فرمان از جنس چرم می باشند. صندلی های نیز از ارگونومی خوبی برخوردار بوده و فضای پای کافی برای سرنشینان جلو فراهم می کند. به طور کلی کابین آمیکو از طراحی قابل قبولی برخوردار است.

خودرو آمیکو آسنا مجهز به یک پیشرانه 2378 سی سی می باشد که قادر است معادل 143 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته ساخت شرکت Zomax به هر چهار چرخ منتقل نماید. این پیکاب از نوع دوگانه سوز بوده و علاوه بر بنزین می تواند از گاز سی ان جی نیز بهره مند شود و ظرفیت باک بنزین آن 80 لیتر و مصرف سوخت بنزین آن در سیکل ترکیبی معادل 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که باتوجه به سایز این پیکاب، عدد مناسبی می باشد. ظرفیت مخزن گاز آمیکو آسا نیز 90 لیتر است. این پیشرانه حدود 15 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. از نظر ایمنی پیکاپ آمیکو آسنا توانسته آزمون های ایمنی و آلایندگی موسسه TÜV را با موفقیت پشت سر بگذارد و به عنوان نخستین خودرو داخلی، گواهی استاندارد 88 گانه آلایندگی و ایمنی را از این موسسه دریافت نماید. از تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به دو عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی، ایموبلایزر متصل به ECU ، درب های تقویت شده، قفل محافظ زاپاس، قفل کودک درب های عقب می باشد.

از سایر تجهیزات و امکاناتی که آمیکو آسنا ارائه می دهد، می توان به تنظیم برقی نور چراغ ‌ها، بلوتوث، رادیو، آینه وسط ضد نوربالا، اتولایت، چراغ های روز، مسیریاب جی پی اس مجهز به نقشه کامل ایران، یو.اس.بی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، فرمان قابل تنظیم، شیشه‌های برقی، فرمان تمام هیدرولیک، خروجی 12 ولت مجزا، جک اتوماتیک بالابر کاپوت، پشت‌سری‌ های قابل تنظیم اشاره کرد.

قیمت خودرو آمیکو آسنا

خودرو آمیکو آسنا در تاریخ 25 آذر 1398 در بازار حدود 370 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو آمیکو آسنا?

مزایا

  • توانایی آفرود قابل قبول
  • طراحی جذاب
  • دارای گواهی استاندارد 88 گانه آلایندگی از موسسه توف آلمان

معایب

  • استهلاک بالا
  • مصرف بنزین زیاد
  • طراحی کپی شده
  • پیشرانه قدیمی
  • گشتاور پایین

ارزش خرید خودرو آمیکو آسنا

پیکاپ آمیکو آسنا با قابلیت آفرود و طراحی جذاب، طرفداران زیادی در بازار دارد. تنها رقیب این خودرو در این کلاس تویوتا هایلوکس می باشد که در رنج قیمتی بالاتری قرار دارد آنوقت باید به سراغ نمونه های دست دوم آن در بازار باشید. همچنین هزینه قطعات یدکی و هزینه نگهداری آمیکو آسنا نسبت به تویوتا هایلوکس کمتر می باشد.

جمع بندی خودرو آمیکو آسنا

خودرو آمیکو آسنا در کلاس پیکاپ سایز بزرگ از شرکت چینی Huanghai می باشد که در سال 2015 به بازار چین عرضه شد و از سال 1397 توسط شرکت ارس خودرو از گروه صنعتی آمیکو وارد بازار ایران شد. این خودرو با ظاهری جسور و قدرتمند توجه زیادی را به خود جلب کرده و به علت داشتن قابلیت های آفرود گزینه مناسبی برای علاقه مندان به آفرود می باشد.