سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو بی وای دی F3

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند بی وای دی از سال 2003 فعالیت خودروسازی خود را در چین آغاز کرده است. از این رو یک برند تازه کار در صنعت خودرو سازی در چین به حساب می آید. با این حال این برند توانسته است در مدت زمان کوتاهی به جایگاه دهم خودروسازی در کشور چین دست یابد. خودرو بی وای دی F3 از سری محصولات سدان سایز متوسط می باشد که برای نخستین بار در سال 2005 رونمایی شد و در سال 1396 توسط شرکت کارمانیا در نسخه دستی وارد بازار کشورمان شد.

نقد و بررسی خودرو بی وای دی F3

از آن جایی که خودرو بی وای دی روی پلتفرم تویوتا کرولا ساخته شده است شباهت بسیاری به آن دارد. خودرو بی وای دی F3 از طراحی جذاب و چشم نوازی برخوردار است که آن هم مدیون طراحی تویوتا می باشد. جلوپنجره ای از دو ردیف نوار کرومی به شکل بال های یک پرنده که به زیبایی طراحی شده و تا چراغ های اصلی امتداد یافته است. چهار خط روی کاپوت کار حجم دهی را به خوبی انجام داده و چراغ های کشیده، حس جسور بودن را القا می کند. سپر مشکی با کمی فرورفتگی در بخش پایین با چراغ مه شکن و چراغ های روزتاب دیده می شوند.

در نمای کنار، یک خط صاف از چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از دستگیره درب ها به گلگیر جلو رسیده است. در نمای پشت، چراغ های دو تکه که یک نوار کرومی براق، آن ها را به یکدیگر وصل کرده اند، دیده می شود و لوگوی بی وای دی در مرکز و بخش بالای آن قرار گرفته است. سپر نیز با فرورفتگی و خطوط به کار رفته روی آن نمای اسپرتی را به وجود آورده است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو بی وای دی F3 با داشبوردی از جنس پلاستیک سخت رو به رو می شویم که طراحی آن با جلوپنجره ای شباهت دارد. برای دلباز شدن کابین، طراحان بی وای دی از ترکیب چند رنگ مانند کرم و مشکی استفاده کرده اند. همچنین در برخی از قسمت ها مانند کنسول مرکزی، فرمان و دستگیره درب ها از قطعات فلزی جهت اسپرت تر کردن کابین استفاده شده است. اگر با دقت به چینش اجزای داخلی کابین بی وای دی F3 نگاهی بیندازید، متوجه چینش قرینه ی اجزای آن خواهید شد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 8 اینچی چندمنظوره لمسی با سیستم عامل اندروید و ورودی های USB ،AUX ،SD Card و بلوتوث مجهز است که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار شما قرار می دهد.

خودرو بی وای دی F3 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 107 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به دست آورد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه معادل 5.9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو بی وای دی F3 توانسته است از تست موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو بی وای دی F3 می توان به دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب، چهار عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب، چراغ های عقب ال ای دی به همراه مه شکن، چراغ های روشنایی روز جلو، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو و چراغ بدرقه، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، سانروف، شیشه های برقی مجهز به گرمکن شیشه عقب، آیینه‌ های جانبی برقی، تاشو با راهنما و چراغ خوش آمدگویی، صندلی عقب با روکش چرمی و مجهز به ایزوفیکس، سیستم تهویه مطبوع برقی، کنترل سیستم صوتی، پاسخگویی به تماس ها و دوربین جانبی روی غربیلک فرمان اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو بی وای دی F3

مزایا

  • طراحی مناسب
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • سواری نرم
  • ترمز مطمئن
  • تجهیزات خوب

معایب

  • متریال بی کیفیت داخل کابین
  • برند ناشناخته در ایران
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش محدود

جمع بندی خودرو بی وای دی F3

خودرو بی وای دی F3 یک سدان چینی اقتصادی می باشد که چند سالی است توسط شرکت کارمانیا وارد بازار داخلی کشورمان شده اما متاسفانه هنوز نتوانسته جایگاه خود را در این بازار به خوبی پیدا نماید. یکی دیگر از مشکلات این برند، ناشناخته بودن آن و عدم اطمینان از کیفیت و خدمات پس از فروش شرکت عرضه کننده می باشد. به هر حال این سدان مانند هر خودروی دیگری از یک سری نکات مثبت و منفی برخوردار است که خریداران باید باتوجه به اهداف خود، آن ها را به هنگام خرید، لحاظ نمایند. از رقبای خودرو بی وای دی F3 می توان به بسترن B30 و جک J4، اشاره کرد که از سابقه بیشتری در بازار برخوردار هستند و به قولی امتحان خود را پس داده اند.