سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو رنو سیمبل

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو رنو سیمبل یکی از محصولات قدیمی و اقتصادی شرکت فرانسوی رنو می باشد که برای نخستین بار در سال 1999 معرفی شد که در رده سدان های سایز کوچک قرار می گیرد. رنو سیمبل چندین نسل را پشت سر گذاشته و نسل دوم آن در سال 2015 در سه نسخه LE، PE، SE در بازار کشورمان عرضه شد. این خودرو علاوه بر ایران در سایر کشورها مانند برزیل و ترکیه و سایر بازارهای جهانی نیز عرضه می شود و اتفاقا جزو سدان های پرفروش رنو در بازارهای جهانی محسوب می شود. این خودرو در سال 2016 تغییراتی در طراحی داشت اما باز هم نمی توان آن را خودروی زیبا و هیجان انگیزی توصیف کرد. این خودرو از قطعات باکیفیت و استهلاک پایینی برخوردار می باشد. با ما همراه باشید تا با این سدان فرانسوی جمع و جور بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو رنو سیمبل

خودرو رنو سیمبل طراحی چندان دلچسب و زیبایی ندارد و این موضوع یکی از نقاط ضعف رنو سیمبل به شمار می آید. در نمای رو به رو یک جلوپنجره ای به بال های باز شده یک پرنده شباهت دارد که از ورودی های هوای مشکی رنگ تشکیل شده و به چراغ های رنو سیمبل رسیده است. لوگوی بزرگ رنو نیز در مرکز جلوپنجره ای قرار گرفته است. سپر مشکی با خطوط افقی به چراغ های مه شکن دایره ای در دو طرف رسیده است. به طور کلی نمای رو به روی خودرو رنو سیمبل عضلانی به نظر می آید. در نمای جانبی نیز حجم پردازی و طراحی پیچیده ای نمی بینیم. در نمای پشت، لبه بالایی صندوق عقب کمی برجستگی داشته و چراغ ها از هندسی خاصی برخوردار نیستند. به طور کلی طراحی این خودرو ساده و محافظه کارانه ارزیابی می شود.

طراحی داخل کابین خودرو رنو ساده بود و پیچیدگی خاصی ندارد. اما به لطف تریم دو رنگ کرم و مشکی به کار رفته، به دلباز شدن کابین کمک کرده است. داشبورد از متریال خشک ساخته شده که به علت اقتصادی بودن رنو سیمبل ایراد زیادی نمی توان به آن گرفت. یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد می بینیم که در پایین دریچه های هوا قرار گرفته است. قطعات فلزی به کاررفته در برخی از قسمت ها مانند کنسول مرکزی و فرمان نمای اسپرتی را به وجود آورده است.

خودرو رنو سیمبل مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.2 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 175 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو رنو سیمبل توانسته است 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت نماید.

خودرو رنو سیمبل از امکانات و تجهیزاتی نظیر تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، آیینه های بغل برقی، فرمان هیدرولیک، تلسکوپی، ریموت کنترل، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آیینه های بغل و دستگیره درب ها همرنگ بدنه، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، صفحه نمایش دمای بیرون، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع خودکار، چراغ مخصوص روز، مه شکن جلو و عقب، صندلی عقب تاشو بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو رنو سیمبل

مزایا

  • فضای بزرگ کابین
  • مصرف سوخت مناسب
  • ایمنی خوب
  • استهلاک پایین
  • امکانات و تجهیزات کم
  • قطعات فنی باکیفیت

معایب

  • داشبورد سخت و پلاستیکی
  • شتاب کم

جمع بندی خودرو رنو سیمبل

رنو سیمبل اگرچه طراحی چندان هیجان انگیز و شیکی ندارد اما مانند سایر خودروهای فرانسوی از قطعات فنی باکیفیت و استهلاک پایینی برخوردار می باشد. این خودرو به علت فضای خوب کابین، مصرف سوخت اقتصادی و ایمنی خوب می تواند گزینه مناسبی برای خانواده ها که علاقه ای به داشتن خودروهای چینی ندارند، باشد. البته این را در نظر بگیرید به علت بازار فروش ضعیف ممکن است به هنگام فروش آن، کمی به دردسر بیافتید.