سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو نیسان تیانا

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو نیسان تیانا از سری محصولات سدان این کمپانی ژاپنی می باشد که نسل اول آن در سال 2003 و نسل دوم آن در سال 2008 معرفی شد. نسل دوم خودرو تیانا در ابتدا به صورت وارداتی و سپس توسط شرکت پارس خودرو در سال 1388 مونتاژ و به بازار کشورمان عرضه شد و تا سال 1392 روی خط تولید این کمپانی قرار داشت. با ما همراه باشید تا با این سدان خوشقواره بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو نیسان تیانا

خودرو نیسان تیانا از طراحی ساده ولی قابل قبولی برخوردار می باشد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای با نوارهای براق و چراغ های بزرگ زنونی می بینیم. سپر نیز از شکلی ذوزنقه ای برخوردار است و دو بخش کناری آن محل تعبیه چراغ های مه شکن می باشد که یک نوار کرومی نیز در کنار آن جلب توجه می کند. در نمای کنار، یک برجستگی از چراغ عقب تا گلگیر جلو دیده می شود که کار حجم دهی را انجام داده است. در قسمت پایین درب ها نیز نوارهای کرومی، نمای خوبی را ایجاد کرده است. شیب سقف ردیف دوم تا شیشه عقب نیز به خوبی قابل مشاهده است.

 با وارد شدن به داخل کابین خودرو نیسان تیانا با کابینی نسبتاً لوکس رو به رو می شویم. تریم کرم و طرح چوب به کاررفته در برخی از قسمت ها مانند فرمان، داشبورد و پنل درب ها، نمای کلاسیک و شیکی را ایجاد کرده است. در برخی از قسمت ها نیز قطعات فلزی دیده می شود که به لوکس بودن کابین کمک زیادی کرده است. کیفیت متریال به کاررفته در داخل کابین بالا بوده و صندلی ها از روکش چرم برخوردارند.

خودرو نیسان تیانا مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری 6 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 228 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 10 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در هر صد کیلومتر 9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو نیسان تیانا توانسته است 5 ستاره ایمنی از مرکز استاندارد تصادفات اروپا دریافت نماید. بنابراین از لحاظ ایمنی می توان روی این خودرو حساب باز کرد.

از امکانات و تجهیزات خودرو نیسان تیانا می توان به کروز کنترل، روشن و خاموش شدن خودرو توسط دکمه استارت، سیستم کنترل سرعت، سنسور باران با کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، سنسور دنده عقب، چراغ های ال ای دی عقب به همراه مه شکن، چراغ های هالوژن جلو به همراه روشن و خاموش شدن اتوماتیک و تنظیم ارتفاع خودکار به همراه سیستم شستشو، سیستم مه شکن، سقف تمام شیشه ای، سانروف، بالابر برقی تمام شیشه ها، آیینه ها برقی تاشونده خودکار به همراه گرمکن، روکش صندلی ها چرمی، صندلی های جلو با پشت سری فعال شونده، سیستم تنظیم برقی و گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم تهویه دوگانه اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو نیسان تیانا

مزایا

  • متریال باکیفیت
  • طراحی خوب
  • فرمان نرم
  • موتور پرقدرت
  • ایمنی بالا

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قطعات گران

جمع بندی خودرو نیسان تیانا

اگر به دنبال سدان باکیفیت، ایمنی بالا، تجهیزات خوب، موتور پرقدرت، مشخصات فنی خوب و نسبتا لوکس هستید، این سدان خوش استیل ژاپنی می تواند رضایت شما را به دنبال داشته باشد. اما در بازار کشور می توان به خودروهایی مانند کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری اشاره کرد که از رقبای نیسان تیانا می باشند و از نظر بازار دست دوم قطعات یدکی در وضعیت بهتری به سر می برند.