سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز E200

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. تاریخچه سری E مرسدس بنز به سال 1993 میلادی بر می گردد که جزو سدان های لوکس این کمپانی به شمار می رود. شاید برایتان جالب باشد که برخی از محصولات سری E، توسط «تاپ خودرو» یکی از زیرمجموعه های ایران خودرو در سال 1385 در کشورمان مونتاژ و عرضه شد. خودرو E200 از سری محصولات سیگمنت E بوده که برای نخستین بار در سال 2009 در نمایشگاه موتور شو ژنو معرفی شد و در سال 2013 یک فیس لیفت را تجربه کرد. این خودرو به علت محبوبیت زیاد، همچنان بر روی خط این کمپانی قرار دارد و در سال 2016 وارد نسل پنجم خود شد. با ما همراه باشید تا با این سدان آلمانی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز E200

همه ما می دانیم که اعتبار و اصالت در طراحی یکی از ویژگی های مهم برندهای معتبر جهانی به شمار می رود. کمپانی های بزرگ، همگی سعی دارند تا با استفاده از یک زبان مشترک در طراحی محصولات خود، امضای برند خود را به پای تمامی محصولاتشان حک نمایند و این گونه هویت و اصالت خود را حفظ کرده و به جهان عرضه نمایند. یکی از این کمپانی ها، برند آلمانی مرسدس بنز می باشد که با وجود حفظ زبان طراحی اصیل خود، به روند رشد و به روز رسانی آن ها می پردازد. چیزی که در فیس لیفت مرسدس بنز E200 مشاهده می کنیم، همان چیزی است که از یک برند بزرگ انتظار می رود.

در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای با دو نوار کرومی براق، چراغ هایی با گرفیک داخلی زیبا مزین به ال ای دی دیده می شود. در بخش پایین، سپر مشکی با ورودی های هوای بزرگ که چهره مرسدس را نسبت به گذشته خشن تر و اسپرت تر کرده است، مشاهده می کنیم. در نمای پشت نیز، چراغ ها با ال ای دی های خطی نمای زیبایی را به وجود آورده اند. یک نوار براق بر روی صندوق عقب و دو خروجی اگزوز از دیگر اجزای این بخش می باشند.

کابین خودرو مرسدس بنز E200 بسیار لوکس و مدرن طراحی شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 12.3 اینچی در بالای چهار دریچه ی هوای دایره ای شکل قرار دارد که اطلاعات را ارائه کرده و جهت کنترل برخی تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. داشبورد با دو رنگ مختلف مشکی و کرم، طراحی دو تکه داشته و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. فضای پا و سروگردن برای سرنشینان در هر دو ردیف خوب ارزیابی شده و صندلی ها به علت ارگونومی و راحتی که دارند، در مسیرهای طولانی موجب خستگی سرنشینان نمی شوند.

خودرو مرسدس بنز E200 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 184 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 270 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 232 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری و ترکیبی به ترتیب 9 و 6.9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو مرسدس بنز E200 از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو مرسدس بنز E200 از تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار می باشد که از آنها می توان به اکو دیس پلی، سیستم اکو استارت و استاپ، نشان‌دهنده دمای محیط، سنسور نور، سنسور باران، چراغ‌های ال ای دی، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، کروز کنترل، جعبه کمک‌های اولیه، روکش چرمی صندلی ‌ها، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و سانروف اشاره کرد.

امکانات و تجهیزاتی که برای مرسدس بنز E200 قابل سفارش است، شامل سیستم ذخیره تنظیمات صندلی‌های جلو، سیستم کمکی پارک به همراه دوربین عقب و سیستم دوربین 360 درجه، پکیج سیگار، تزئینات فیبر کربنی یا چوبی، اگزوز کرومی، سیستم کمکی راننده، پرده برای شیشه‌های عقب، سیستم نشان‌دهنده نقطه کور، سیستم ذخیره و نشان‌دهنده علامت ‌های جاده، گرمکن و سردکن صندلی ‌های جلو، پکیج اسکی، گرمکن غربالک فرمان، سقف پانوراما می باشد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز E200

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • آپشن های زیاد
  • کیفیت سواری بالا
  • ایمنی خوب

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • قطعات کم یاب
  • حساسیت پیشرانه به نوع سوخت

جمع بندی خودرو مرسدس بنز E200

چه کسی دوست ندارد مالک یک خودروی لوکس از یک برند معتبر آلمانی شود و از سواری و کیفیت آن لذت ببرد. اما در کشور ما شرایط به گونه ای است که بابت داشتن این محصول، هزینه بسیار بالایی باید پرداخت شود که آن هم توسط قشر خاصی قابل خریداری است. از رقبای مرسدس بنز E200 می توان به ولوو S90، بی ام و سری 5، آئودی A6 و لکسوس GS نام برد.