سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو رنو اسکالا

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. همه ما با محصولات باکیفیت رنو در کشورمان آشنا هستیم و این برند سال های زیادی در بازار کشورمان حضور پررنگی داشته است. خودرو رنو اسکالا از سری محصولات هاچبک کمپانی فرانسوی رنو می باشد که برای نخستین بار در سال 2008 رونمایی شد. ناگفته نماند، خودرو رنو اسکالا در واقع نسل سوم رنو مگان می باشد که با این نام، شناخته می شود. نگین خودرو در سال 2013 تصمیم گرفت تا پای این هاچبک فرانسوی را به بازار خودرو کشورمان باز نماید. این خودرو با پیشرانه دیزلی و بنزینی عرضه شده که در ایران تنها شاهد نمونه بنزینی آن هستیم. البته رنو اسکالا هم از نسخه 1.6 لیتری و هم 2 لیتری برخوردار است که هر دو در بازار کشورمان حضور دارند. این خودرو فرانسوی در سال 2015 با تغییراتی در طراحی مواجه شد و توانست توجه بیشتری را به خود جلب نماید.

نقد و بررسی خودرو رنو اسکالا

فیس لیفت خودرو رنو اسکالا در بخش هایی مانند سپر و چراغ ها، تغییراتی را دریافت کرد که باعث جذابتر شدن آن شد. در نمای رو به رو، چراغ های بزرگ و مرموز که به جلوپنجره ای بسیار باریک رسیده اند و لوگوی بزرگ رنو در مرکز آن خودنمایی می کند، دیده می شوند. سپر بزرگ با ورودی های هوای مشکی رنگ حالتی تهاجمی به اسکالا داده است و در دو طرف آن چراغ های راهنما به شکل زیبایی طراحی و با استفاده از خطوط فلزی تعبیه شده اند. به طور کلی نمای رنو اسکالا عضلانی و تهاجمی توصیف می شود. در نمای کنار، شیب سقف که تا شیشه عقب امتداد دارد، به خوبی دیده می شود. برآمدگی پایین درب ها نیز کار حجم دهی را انجام داده است. در نمای پشت، چراغ های بزرگ دو تکه که با چراغ های جلو هماهنگی دارد و چراغ سوم ترمز بر روی اسپویلر دیده می شود. شیب شیشه و صندوق عقب حالتی فیس بک دارند. سپر پلاستیکی به کار رفته نیز نمای اسکالا را اسپرت نشان می دهد.

کابین خودرو رنو اسکالا از طراحی خوبی مانند ظاهر بیرونی آن برخوردار است. تریم دو رنگ به کار رفته در داخل کابین حس خوبی را به سرنشین القا می کند. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که برای ارائه اطلاعات و کنترل تجهیزات می باشد. متریال به کار رفته داخل کابین باکیفیت بوده و صندلی ها از جنس چرم می باشند. فضای داخل کابین نیز برای چهار سرنشین مناسب می باشد، صندوق بار نیز به اندازه 372 لیتر فضا ارائه می دهد.

خودرو رنو اسکالا مجهز به یک پیشرانه دو لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 195 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این پیشرانه 10.4 ثانیه زمان لازم دارد تا به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر بر ساعت می رسد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری و ترکیبی به ترتیب 10.4 و 7.7 لیتر اعلام شده است. همچنین این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می برد. خودرو رنو اسکالا توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی در بخش بزرگسال و 4 ستاره ایمنی در بخش خردسال به دست آورد.

خودرو رنو اسکالا از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، روشنایی جلو زنون با شیشه شور چراغ، سیستم روشنایی ال ای دی اتوماتیک در روز، چراغ مه شکن، سیستم شیشه بالا بر برقی، آینه های جانبی برقی با گرمکن، سیستم کمکی پارک، سیستم استارت دکمه ای، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سیستم محدودکننده سرعت، صندلی های عقب با سیستم نگهدارنده صندلی بچه با قلاب مخصوص ایزو فیکس، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه، صندلی چرمی، صندلی های جلو با پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع با سیستم تنظیم گودی کمر، صندلی چرمی، تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت جداگانه، اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو رنو اسکالا

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • فضای خوب کابین
  • ایمنی مناسب
  • کیفیت سواری مطلوب
  • طراحی خوب

معایب

  • بازار خرید و فروش محدود
  • قیمت بالا
  • قطعات کم یاب

جمع بندی خودرو رنو اسکالا

خودرو رنو اسکالا از هاچ بک های با کیفیت موجود در بازار کشورمان می باشد که از ویژگی های خوبی همچون، ایمنی، طراحی و تجهیزات خوب برخوردار است و در کشورمان با خودروهایی همچون کیا ریو هاچ بک، هیوندای i30 و ولستر رقابت می کند. رنو به علت تحریم ها و کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب ممکن است کمی شما را دلسرد نماید. اما اگر این موارد جزو خط قرمزهای شما نیست می توانید به خرید این خودرو فرانسوی باکیفیت اقدام نمایید.