سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو گریت وال C30

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. گریت وال نام یک شرکت چینی در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه به خصوص خودروهای وانت، کراس اوور، مینی و بیابانگرد می باشد که در سال 2012 توانست رتبه هفتم از بزرگترین خودروسازان چینی را به دست آورد. ناگفته نماند این شرکت، چندین بار به علت کپی برداری از برندهای معتبر، مجبور به پرداخت جریمه شده است. یکی از سدان های جمع و جور این کمپانی خودرو گریت وال C30 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2010 عرضه شد و توانست طی دو سال، به عنوان پرفروش ترین خودرو گریت وال شناخته شود. این سدان توسط شرکت راین خودرو در سال 1392 در دو نسخه ی دستی و اتوماتیک وارد بازار داخلی کشورمان شد. حال با ما همراه باشید تا با این خودرو چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو گریت وال C30

طراحی خودرو گریت وال C30 شبیه خودروهای اقتصادی، ساده و بی هیجان، می باشد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای نسبتا کوچک که به لطف نوارهای افقی کرومی، چهره شادابتری به خود گرفته، به همراه لوگوی گریت وال که در مرکز آن نشسته، دیده می شود. چراغ های زاویه دار به سمت کنار خودرو کشیده شده و با کمی دقت متوجه می شویم که به چراغ های سری B مرسدس بنز شباهت دارد! سپر دوزنقه ای با ورودی های هوای مشکی رنگ بسیار کوچک در بخش پایین و دو چراغ مه شکن دایره ای در یک قاب به شکلی دموده تعبیه شده است.

درنمای کنار، یک خط ال شکل، در پایین بدنه و یک خط ممتد بر روی درب ها، کار حجم دهی را به شکلی بسیار ساده، انجام داده است. در نمای پشت خودرو گریت وال C30 چراغ های دو تکه ای می بینیم که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر بر روی درب صندوق عقب، قرار گرفته و با یک نوار کرومی براق به یکدیگر متصل شده اند. این بخش نیز نتیجه کپی برداری از خودرو کیا اپتیما 2010 می باشد.

از سادگی بدنه خودرو ولکس که بگذریم به داخل کابین آن می رسیم. کابین نیز طراحی پیچیده ای ندارد. اما اجزای آن به شکل هماهنگ و قرینه ای، کنار یکدیگر چیده شده اند. این کابین در نسخه های دستی و اتوماتیک با تریم متفاوتی عرضه شده است. در کابین نسخه دستی، رنگ مشکی و کروم و در کابین نسخه اتوماتیک، رنگ کرم به رنگ های مشکی و کروم اضافه شده است. متریال به کار رفته در داخل کابین متوسط ارزیابی می شود.

خودرو گریت وال C30 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 104 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 138 نیوتون متر تولید نماید و برای انتقال آن به چرخ های جلو از یک جعبه دنده ی دستی و یا اتوماتیک 5 سرعته بهره می برد. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 13 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو گریت وال C30 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو گریت وال C30 می توان به دوربین دنده عقب، سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، بازشدن خودکار درب ها در هنگام تصادف، سنسور دنده عقب، مه شکن جلو و عقب، سانروف، تنظیم برقی تمام پنجره ها، شیشه عقب گرمکن، آینه های خارجی همراه راهنما، صندلی های عقب با روکش چرمی، قابلیت تاشوندگی، قلاب های نصب آسان صندلی کودک ایزوفیکس، صندلی های جلو با روکش چرمی، صندلی راننده با تنظیم شش جهته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم چهارجهته، کمربندهای ایمنی جلو با سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع، و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو گریت وال C30

مزایا

  • مصرف سوخت مناسب
  • کیفیت خوب
  • مصرف سوخت کم
  • کم استهلاک
  • ایمنی خوب
  • ترمز عالی

معایب

  • تجهیزات نچندان زیاد
  • طراحی ساده
  • بازار دست دوم بد

ارزش خرید خودرو گریت وال C30

اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی با مصرف کم، کیفیت خوب، ایمنی بالا و قیمت مناسب جهت استفاده درون شهری هستید، می توانید به خرید خودرو گریت وال C30 بیاندیشید. اما اگر مسائلی مثل بازار دست دوم خوب، خدمات پس از فروش و یافتن قطعات برای شما مهم است. می توانید خودروهای داخلی مانند تندر 90 و یا پژو 206 صندوق دار را به گزینه های خرید خود اضافه نمایید.