سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو دی اس 5LS

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند فرانسوی سیتروئن از سال 2009 محصولات لوکس خود را با نام DS روانه بازار کرده است. دی اس مخفف عبارات Different Spirit به معنی «روح متفاوت» و یا Distinctive Series به معنای «سری متمایز» می باشد. خودرو دی اس 5LS از سری محصولات سدان سایز متوسط و لوکس این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 2014 در بازار چین عرضه شد و در سال 1395 وارد بازار کشورمان شد. ناگفته نماند نام LS از عبارت Lxury Saloon گرفته شده است. با ما همراه باشید تا با این سدان زیباروی فرانسوی بیشتر آشنا شویم.

 نقد و بررسی خودرو دی اس 5LS

خودرو دی اس 5LS از خوش ذوقی فرانسوی ها بهره برده و از چهره ی به روز و نسبتاً جذابی برخوردار می باشد. در نمای جلوی این خودرو، ورودی های هوای دوبخشی را می بینیم که قسمتی از آن در بخش بالایی و قسمتی دیگر در بخش سپر قرار گرفته و با یک زه مشکی رنگ از یکدیگر جدا شده اند. از نکات قابل توجه در این بخش، چراغ های اصلی باریک زنون با ترکیب ال ای دی و قطعات کرومی به کاررفته در قاب جلوپنجره ای می باشد که حس لوکسی را القا می کنند. چراغ های مه شکن نیز به حالت ال شکل در دو طرف سپر تعبیه شده اند.

 در نمای کنار، مانند بسیاری از خودروها، یک خط ممتد که معمولا از چراغ عقب شروع می شوند و با گذشتن از روی درب ها به چراغ جلو یا گلگیرجلو می رسند، به چشم می خورند که کار حجم دهی را انجام داده است. از دیگر اجزای این بخش می توان به نوار کرومی به کاررفته در لبه سقف و پایین درب ها اشاره کرد. در نمای پشت دی اس 5LS عرض کوتاه صندوق عقب، حجم زیاد سپر که نمای عضلانی ایجاد کرده، دیده می شود. همچنین چراغ های بزرگ دو تکه با گرافیک مستطیلی داخلی که گویی به نماد دی اس اشاره دارند و دو خروجی اگزوز با قاب کرومی قرار دارند.

درباره کابین خودرو دی اس 5LS می توانیم بگوییم که با کابینی بزرگ و باکیفیت رو به رو هستیم. در مرکز داشبور یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. فرمان دی کات با روکش چرمی و دکمه های کنترلی روی آن بسیار خوش دست و زیبا می باشد. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و صندلی ها از چرم با کیفیت بوده و به علت فاصله محوری زیاد در این کابین، فضا برای سرنشینان مناسب ارزیابی می شود.

خودرو دی اس 5LS با سه پیشرانه متفاوت شامل: 1.8 لیتری تنفس طبیعی، 1.6 لیتری توربو و 2 لیتری توربو عرضه می شود. اما در بازار کشورمان، تنها شاهد نسخه 1.6 لیتری هستیم که قادر است نیرویی معادل 165 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر در 1400 تا 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 8.8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 205 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت برای این پیشرانه در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. در مورد ایمنی خودرو دی اس 5LS باید بگوییم که این خودرو توانسته است از موسسه تست تصادفات یورو انکپ، 5 ستاره ایمنی دریافت نمایید.

خودرو دی اس 5LS از تجهیزات و امکانات زیادی از جمله سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب، هشدار پیرامونی، برف پاک کن شیشه جلو و چراغ های اتوماتیک، روشنایی جلو و عقب به همراه مه شکن، چراغ های جلو زنون دوکاره با امکان جهت یابی، سانروف برقی، پنجره برقی جلو و عقب، آینه های جانبی تاشو، با تنظیم و گرم کن الکتریکی با چراغ راهنمای ال ای دی، صندلی های عقب با پشت سری قابل تنظیم، تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی، دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی، صندلی های جلو با روکش صندلی چرم اعلای ناپا طرح بند ساعت صندلی های جلو دارای گرمکن و قابلیت تنظیم الکتریکی ساپورت ناحیه کمر صندلی ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و تصفیه هوا، سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم تصفیه هوا دارای یونایزر می باشد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 5LS

مزایا

  • طراحی به روز و زیبا
  • کیفیت ساخت بالا
  • فضای خوب کابین
  • امکانات و تجهیزات فراوان

معایب

  • خرید و فروش محدود
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش نامبهم
  • حساسیت پیشرانه به بنزین

جمع بندی خودرو دی اس 5LS

اگر به دنبال یک سدان خانوادگی باکیفیت، ایمنی بالا و تجهیزات فراوان هستید بی شک خودرو دی اس 5LS می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته فراموش نکنید این خودرو با خودروهایی همچون رنو تلسیمان و فولکس پاسات و هیوندا سوناتا در رقابت می باشد.