سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو دامای X7

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت چینی دامای یکی از زیرمجموعه های شرکت خودروسازی زوتی می باشد که در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه، فعالیت می کند. یکی از محصولات شاسی بلند این کمپانی X7 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2016 میلادی معرفی شد. این خودرو توسط یاران خودرو نماینده رسمی دامای در ایران، به تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد. ورود این خودرو به ایران همزمان با تحریم های صنعت خودروسازی در کشورمان همراه بود که دلیل اصلی ناشناخته ماندن این برند در بازار کشورمان شد. خودرو دامای X7 از طراحی جذابی برخوردار می باشد که این امر به لطف کپی برداری از برندهای معتبر دنیا محقق شده است. با ما همراه باشید تا با این شاسی بلند خوش استیل چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو دامای X7

طراحی خودرو دامای X7 از فولکس واگن کراس کوپه GTE الهام گرفته شده و شباهت بسیاری به آن دارد. در نمای جلو، یک جلوپنجره ای بسیار باریک می بینیم که تا چراغ های اصلی ادامه یافته و با نوارهای کرومی براق در اطرافش تزیین شده است. چراغ های اصلی بسیار باریک هستند که چهره خشن به دامای X7 بخشیده اند. در بخش سپر نیز، ورودی های هوای مشکی و نوار کرومی می بینیم که دو طرف آن چراغ های مه شکن ال ای دی به صورت خطی قرار گرفته اند. در نمای کنار، یک خط شانه ای از دستگیره درب ها عبور کرده، زه پلاستیکی مشکی اطراف گلگیر، رینگ های بزرگ 19 اینچی و روف ریل نقره ای به اسپرت کردن این بخش، کمک کرده است. درنمای پشت، چراغ های دو تکه را می بینیم که انگار به نام برند نوشته شده میانشان، اشاره می کنند. همچنین، قوس و فرورفتگی درب صندوق عقب، نوارهای کرومی اطراف چراغ ها و اسپویلر شیشه عقب از دیگر اجزای این بخش می باشند.

داخل کابین نیز به تقلید و کپی از طراحی فولکس واگن انجام شده که الحق ولانصاف، چینی ها آنقدر دقیق کپی کرده اند که هیچ چیزی را از قلم نینداخته اند. یک نمایشگر 10 اینچی لمسی در مرکز داشبورد، میان دریچه های هوا دیده می شود که از قابلیت مدیریت فایل ها برخوردار می باشد و از بلوتوث، فرمان صوتی و مسیریاب با نقشه ایران، بهره می برد. متریال به کار رفته در داخل کابین از کیفیت خوبی برخودار است و قطعات کرومی و صندلی های چرمی توانسته اند کابین نسبتا لوکسی را به وجود آورند. فضا برای زانو و سروگردن سرنشینان نیز در هر دو ردیف، خوب ارزیابی می شود.

خودرو دامای X7 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ می باشد که قادر است نیرویی معادل 177 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این پیشرانه قادر است به حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت دست یابد. میزان مصرف سوخت آن نیز در سیکل ترکیبی 9.3 و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

خودرو دامای X7 از امکانات و تجهیزات زیادی برخوردار می باشد که از آنها می توان به سنسور پارک جلو، عقب و جانبی، دوربین عقب، رادار شناسایی نقطه کور، سیستم کروز کنترل، قابلیت انتخاب دو حالت رانندگی نرمال و اسپرت، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک الکترونیکی، سیستم اتوهلد، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار پیشرانه، سیستم کنترل فشار باد تایرها، روشنایی عقب چراغ های ال ای دی دارای مه شکن، چراغ های جلو ال ای دی به همراه دی لایت، کنترل اتوماتیک سیستم روشنایی، چراغ بدرقه، سقف شیشه ای پاناروما برقی، ریل های سقفی، شیشه برقی اتوماتیک، سنسور باران برای کنترل اتوماتیک برف پاک کن، دارای سیستم بستن خودکار شیشه های خودرو پس از خروج، آینه های جانبی برقی تاشو با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، صندلی های عقب با روکش چرمی لوکس، صندلی های عقب تاشو، مجهز به ایزو فیکس، صندلی های جلوبا روکش چرمی لوکس، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به حافظه، سیستم پایش آلایندگی هوای داخل کابین، سیستم تهویه دوکاناله با دریچه هوای مجزا برای ردیف عقب اشاره کرد.

قیمت خودرو دامای X7

این خودرو در آغاز پیش فروش خود در سال 97، توسط یاران خودرو با قیمت 198 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

مزایا و معایب خودرو دامای X7

مزایا

  • طراحی به روز
  • امکانات زیاد
  • مصرف سوخت مناسب نسبت به وزن

معایب

  • فروش محدود
  • برند ناشناخته
  • خدمات پس از فروش نامبهم

جمع بندی خرید خودرو دامای X7

خودرو دامای X7 اگرچه از طراحی زیبایی برخوردار است، اما این زیبایی را باید محصول کپی برداری طراحان چینی از برندهای اروپایی بدانیم. این شاسی بلند چینی، هرچقدر هم که جذاب و هیجان انگیز باشد، باز یک محصول ناشناخته در بازار کشورمان به حساب می آید که بسیار زمان می برد تا به ارزش خرید واقعی و وضعیت خدمات پس از فروش آن در کشور نظر قطعی داد. از رقبای این خودرو در کشور می توان به  تیگو 7، کوپا T210 اشاره کرد.