سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو اپل آسترا سدان

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. اپل (Opel) یکی از شرکت های معتبر در زمینه خودروسازی می باشد که در سال 1862 در آلمان تاسیس شد و در حال حاضر زیر نظر گروه پی اس ای فعالیت می کند. یکی از خودروهای محبوب و پرفروش این کمپانی خودرو اپل آسترا می باشد که در بازارهای اروپایی توانست موفقیت زیادی را به دست آورد. نسل اول این خودرو به سال 1991 بر می گردد و نسل چهارم آن در سال 2012 رونمایی شد. این نسل در نسخه های سدان و هاچ بک در بازار کشورمان موجود است که از لحاظ فنی مشابه و تنها تفاوت اندکی در ظاهر آنها مشاهده می شود. در ادامه به بررسی نسخه سدان این آلمانی محبوب می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو اپل آسترا سدان

خودرو اپل آسترا 2013 از طراحی خوب و چشم نوازی برخوردار می باشد. این خودرو اگرچه زمان زیادی از تولید آن می گذرد ولی یکی از زیبا ترین خودرو های زمان خودش به حساب می آید و صد البته در حال حاضر نیز زیبایی خود را با گذشت نزدیک به یک دهه، همچنان حفظ کرده است. ناگفته نماند در طراحی نسخه سدان و هاچ بک اپل آسترا، تفاوتی چندانی مشاهده نمی شود. خودرو اپل آسترا شباهت بسیاری نیز به برادر خود یعنی اپل کورسا دارد. در نمای جلو آسترا، یک جلوپنجره ای باریک متشکل از لوگوی اپل در نمای کنار، طول کوتاه صندوق عقب، قابِ کرومی پنجره ها، شیب سقف ردیف دوم که به شیشه عقب رسیده، خط ممتدی که از دستگیره ها گذشته و به چراغ عقب متصل شده، یک خط منحنی ال شکل روی درب ها و رینگ 17 اینچی آلومینیومی اسپرت پنج پره‌ای دوقلو از اجزای نمای کنار اپل آسترا می باشد. در نمای عقب، چراغ های دوتکه، صندوق عقب لبه دار، سپر برجسته و آنتن کوسه ای می بینیم.

و یک خط نیم دایره شکل کرومی و چراغ های اصلی کشیده، دیده می شود. چراغ های مه شکن، به صورت قرینه در قابی لوزی شکل دو طرف سپر قرار گرفته است. با یک نگاه معمولی به سپر، می توانیم سپر نیم دایره ای شکلی را ببینیم که چهره خندانی به اپل آسترا بخشیده است.

بعد از بررسی ظاهر اپل آسترا به کابین آن می رسیم که نسبت به بسیاری از خودروهای قدیمی، طراحی بهتری دارد و یک نمایشگر 5 اینچی در مرکز داشبورد، بالای سیستم صوتی قرار گرفته است. تریم مشکی رنگ کابین و قطعات نقره ای به کار رفته در برخی از قسمت ها مانند فرمان، کنسول مرکزی و پنل درب ها، نمای خوبی را ایجاد کرده است. فضای پا و سروگردن سرنشینان نیز در هر دو ردیف خوب ارزیابی می شود.

خودرو اپل آسترا مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری 4 سیلندر می باشد که توسط جنرال موتورز تولید شده است. این پیشرانه قادر است نیرویی معادل 140 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 201 نیوتن متر تولید نماید. انتقال این نیرو از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.3 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 205 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.9 و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو اپل استرا به عنوان خودرویی ایمن شناخته می شود چرا که علاوه بر گرفتن 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف یورو انکپ، از شش کیسه هوا و تجهیزاتی از قبیل سیستم کنترل پایداری و، ترمز جلو دیسیکی و ترمز ضد قفل ای بی اس، بهره می برد.

خودرو اپل آسترا از تجهیزات و امکانات زیادی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به قفل برقی درب صندوق ‌عقب، کمربند سه نقطه‌ ای پیش‌کشنده و هشداردهنده کمربند ایمنی راننده، کیت تعمیر لاستیک، مجهز به گرم‌ کن صندلی ‌های جلو، نمایش ‌دهنده دمای هوای بیرون، تاریخ و زمان و ایستگاه‌ های رادیویی، استارتر همراه با کلید، برف‌ پاک‌کن‌ های اتوماتیک یخ ‌زدا، مجهز به جایگاه نگهداری صندلی کودک، سنسور پارک عقب به همراه آلارم، سنسور کلید جهت بستن شیشه ‌ها به‌صورت اتوماتیک، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم مدیریت پیمایش، شیشه‌بالابر برقی سرنشینان جلو، فرمان تلسکوپی، دستگیره ‌های داخلی درب ‌ها با روکش کرومی، روکش صندلی چرم ارگونومیک و پارچه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صندلی‌های جلو جک‌دار با قابلیت تنظیم دستی، فرمان با روکش چرم طبیعی، قابلیت تنظیم نور چراغ ‌های جلو، چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، دکمه ECO، صندلی عقب و جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نام برد.

مزایا و معایب خودرو اپل آسترا سدان

مزایا

  • تجهیزات و امکانات خوب
  • طراحی قابل قبول
  • برند معتبر
  • مصرف سوخت پایین

معایب

  • شتاب پایین
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش محدود
  • قیمت بالا

جمع بندی خرید خودرو اپل آسترا سدان

چه کسی دوست ندارد صاحب خودرویی با برند اروپایی شود؟ !گاهی شرایط بازار خودرو کشور، کمبود نمایندگی و ترس از پیدا نکردن قطعات یدکی و خدمات پس از فروش ضعیف، افراد را به خرید خودروهایی که بازار دست دوم آنها داغ تر و خدمات پس از فروش بیشتری دارند، سوق می دهد. خودرو اپل آسترا نیز اگرچه از امکانات زیاد، ایمنی بالا و مشخصات خوب فنی برخوردار است اما مانند بسیاری از برندهای اروپایی، قربانی شرایط بازار داخلی کشورمان شده و به این خاطر، نسبت به خودروهای چینی و کره ای از استقبال کمتری برخوردار می باشند. از رقبای این خودرو در کشور می توان به کیا اپتیما و سوناتا اشاره کرد.