سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت جیلی در سال 1986 در شهر تایژو چین با هدف تولید یخچال فریزر توسط فردی به نام لی شوفو تاسیس شد که بعدها هدف خود را به سمت طراحی و تولید خودروهای با کیفیت و دوستدار محیط زیست معطوف کرد. این کمپانی به عنوان یکی از چهارمین شرکت بزرگ خصوصی در کشور چین به حساب می آید. یکی از خودروهای این شرکت، جیلی امگرند RV7 نام دارد که در سال 2006 برای نخستین بار به بازار معرفی شد و از آنجایی که استانداردهای اروپایی را در خود به همراه داشت، توانست وارد بازار اروپا شود. این خودرو در نمونه های سال 2013 و 2014 وارد بازار کشورمان شد ولی به علت استراتژی نچندان خوب شرکت وارد کننده، نتوانست به فروش خوبی دست یابد. خودرو جیلی امگرند RV7 در نسخه های سدان و هاچ بک عرضه شده است که در حال حاضر نمونه های دست دوم آن در نسخه های دنده ای و اتوماتیک در بازار کشورمان قابل خریداری است.

نقد و بررسی خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

تفاوت زیادی میان طراحی هاچ بک و نسخه سدان امگرند RV7 وجود ندارد و تنها کمی تفاوت در چراغ ها و سپر آنها مشاهده می شود. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای نسبتا کوچک با قاب کرومی که لوگوی قرمز مشکی با دور طلایی در مرکز آن قرار دارد، می بینیم. چراغ های اصلی کشیده از طراحی ساده ای برخوردار می باشند و خطوط روی کاپوت حجم دهی خوبی را ایجاد کرده است. در نمای کنار یک خط از چراغ عقب با گذشتن از دستگیره درب ها به گلگیر جلو رسیده است. شیب سقف ردیف دوم که به شیشه عقب رسیده، کاملا قابل مشاهده است. اسپویلر و چراغ سوم ترمز روی آن، دو خروجی اگزوز با قالب نقره ای رنگ و شیب درب صندوق عقب از سایر اجزای این بخش می باشند که در عین سادگی، زیبا طراحی شده است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو امگرند RV7 با طراحی ساده ای رو به رو هستیم. داشبورد از تریم دو رنگ خاکستری و کرم بهره می برد که موجب دلباز شدن کابین شده است. کنسول مرکزی حالتی مستطیلی داشته و اجزای آن با چینش منظمی در آن قرار گرفته اند. جنس صندلی ها از چرم مصنوعی و داشبورد و فرمان از پلاستیک ساخته شده اند. فضای پا در ردیف جلو مناسب ولی در ردیف دوم فضای کافی برای سروگردن سرنشینان وجود ندارد.

خودرو جیلی امگراند RV7 مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری با تنفس طبیعی است که قادر است نیرویی معادل 138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 172 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت شهری و ترکیبی آن در هر صد کیلومتر به ترتبیب 6.5 و 7.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو جیلی امگراند RV7 توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات چاینا انکپ و 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت نماید.

خودرو جیلی امگرند RV7 از امکانات و تجهیزاتی نظیر چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع، چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، دستگیره در با تریم فلزی، رینگ آلومینیومی 16 اینچی، سانروف برقی، آینه های برقی با گرمکن و قابلیت جمع شوندگی دستی، کنسول جلو با تریم طوسی نقره ای، تریم داشبورد چرم، رودری ها با تریم چرم، فرمان چرم مجهز به کلید های کنترلی، رکاب استیل، چراغ زیر درب راننده صندلی های چرم، صندلی ها عقب تاشو، سنسور تشخیص کمک راننده، چراغ های جلو با قابلیت روشن شدن اتوماتیک، آیینه وسط با قابلیت مات شدن، نمایشگر ضربه از کنار درب ها، سنسور عقب، باک بنزین ضد انفجار و ضدنشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 حالته، آینه بغل مجهز به راهنما، شیشه ها با محافظ نویز، پرده شیشه عقب با قابلیت جمع شوندگی دستی، آنتن درون شیشه، گرمکن شیشه عقب و شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

مزایا

  • امکانات و تجهیزات خوب
  • طراحی قابل قبول
  • ایمنی مناسب
  • مشخصات خوب فنی

معایب

  • شتاب کم
  • رانندگی کم هیجان
  • لوازم یدکی کم یاب و گران
  • بازار دست دوم ضعیف

ارزش خرید خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

اگر به دنبال یک هاچ بک جمع و جور شهری با قیمت مناسب، طراحی قابل قبول، مصرف سوخت اقتصادی، تجهیزات خوب و ایمنی بالا هستید خرید خودرو جیلی امگراند RV7 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما این در صورتی است که گذرتان به تعمیرگاه ها نیافتد و یا قصد فروش آن را نداشته باشید که ممکن است به علت بازار ضعیف با افت قیمت به هنگام فروش مواجه شوید. از رقبای این خودرو می توان به تویوتا یاریس، هیوندای i30 و بایک سابرینا اشاره کرد.

جمع بندی خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

همانطور که گفتیم، خودرو جیلی امگراند RV7 در نسخه های دستی، اتوماتیک، هاچ بک و سدان در کشورمان عرضه می شود که متاسفانه به علت شرایط موجود و کمبود قطعات، این خودرو نتوانسته است فروش خوبی را تجربه نماید. اما از قابلیت های اقتصادی، ایمنی و فنی خوبی برخوردار می باشد.