سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو سانگ یانگ رکستون G4

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. سانگ یانگ در زبان کره‌ای به معنی دو اژدها بوده که به صورت سنگ یون تلفظ می شود. سانگ یانگ، شرکت خودروسازی کره ای می باشد که به عنوان چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ این کشور به حساب می آید و در کشورهایی همچون روسیه، هند و قزاقستان نیز کارخانه‌هایی جهت تولید برخی از محصولات خویش دایر کرده است. شرکت سانگ یانگ در سال 2011 بیشتر سهام خود را به شرکت ماهیندرای هندی واگذار کرد. یکی از محصولات شاسی بلند شرکت سانگ یانگ، خودرو رکستون است که در طی سال های 2001 تا 2017 وارد بازارهای جهانی شد. نسل جدید این خودرو، رکستون G4 نام دارد که در سال 2018 به بازار آمد. گروه صنعتی رامک خودرو به عنوان نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران عهده دار واردات و پشتیبانی از خدمات و محصولات این شرکت است که خودرو سانگ یانگ رکستون G4 را در ایران عرضه می کند.

نقد و بررسی خودرو سانگ یانگ رکستون G4

خودرو سانگ یانگ رکستون G4 از طراحی به روز و پر ابهتی برخوردار است. در نمای رو به رو با طراحی عضلانی برخوردار هستیم که با ماهیت شاسی بلند بودن آن هماهنگی دارد. جلو پنجره ای شش ضلعی با چهار نوار کرومی که تا چراغ های اصلی امتداد دارند و لوگوی سانگ یانگ در مرکز آن، دیده می شود. چراغ ها از گرافیکی زیبا برخوردار بوده و یک ردیف چراغ ال ای دی به صورت یک نوار، بالای چراغ ها مشاهده می شود که شکلی ابرو مانند برای رکستون G4 ایجاد کرده است. شکل سپر و خطوط روی بدنه، نمایی ایکس مانند داشته و رکاب مشکی جلو آمده حالت تهاجمی به خودرو سانگ یانگ G4 بخشیده است. چراغ های مه شکن خطی مجهز به ال ای دی به زیبایی در دو طرف خودرو قرار گرفته اند. این خودرو از نظر طراحی بیرونی علاوه بر ظاهری زیبا و هیجان انگیز از هماهنگی زیادی در اجزای بدنه خود برخوردار است و به هیچ عنوان خسته کننده به نظر نمی رسد.

خودرو سانگ یانگ تیوولی از نظر طراحی داخلی نیز خوب عمل کرده و از هماهنگی معقول و زیبایی در ادوات داخل کابین برخوردار است. در مرکز داشبورد میان دو دریچه هوا شاهد یک نمایشگر 8 اینچی لمسی هستیم که اطلاعات، سرگرمی و کنترل برخی از تجهیزات را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد. متریال به کار رفته در فضای داخل کابین از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است. جنس صندلی ها و فرمان و بخش هایی از پنل درب از جنس چرم می باشد و در برخی از قسمت ها قطعات آلومینیومی به کار رفته است.

خودرو سانگ یانگ رکستون مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 222 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر در 1500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به دست آورد 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 8.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. این خودرو از نظر ایمنی در تست تصادفات موسسه یورو انکپ شرکت نکرده ولی به علت مجهز بودن به نه کیسه هوا و سایر تجهیزات ایمنی به عنوان خودرویی ایمن شناخته می شود.

برخی از تجهیزات و امکانات خودرو سانگ یانگ رکستون G4 شامل شیفتر تعویض از روی دسته دنده و فرمان، فرمان برقی حساس به سرعت، گرمکن فرمان به همراه کاور تمام چرم، تنظیمات تلسکوپی به همراه قفل برقی فرمان، دوربین 360 درجه با نمای سه بعدی، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق عقب هوشمند اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود به خودرو به همراه دکمه استارتر موتور، پشت آمپر سوپر ویژن و کامپیوتر سفری مجهز به مانیتور 7 اینچی TFT، نمای دوربین عقب مجهز به خط کشی مجازی 3 گانه، سنسور تشخیص مانع برای تمامی شیشه ها، سنسور باران و سنسور روشنایی چراغ های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک ECMI، چهار سنسور پارک عقب و چهار سنسور جلو، مجهز به هشدار دو مرحله ای، دو عدد سوئیچ هوشمند مجهز به قفل اتوماتیک درب ها و کنترل شیشه ها، سیستم یخ زدا برف پاکن جلو و عقب به همراه گرمکن شیشه عقب، تنظیمات ارتفاع نور چراغ های جلو، شیشه جلو مجهز به فیلتر صدا و نور مضر خورشید، پنجره های جلو فتوکرومیک و پنجره های عقب دودی می باشد.

از سایر تجهیزات خودرو سانگ یانگ رکستون G4 می توان به سیستم کنترل کیفیت هوای داخل، سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر، سیستم هوشمند نوربالا، نشان دهنده میزان فشار باد لاستیک، رادار هشدار عبور ترافیک عقب، سیستم هشدار دهنده و پیشگیری از برخورد با عابر پیاده، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، دارای بخش مجزای جذب ضربه تصادف از جلو، هفت صندلی در سه ردیف، صندلی های راننده برقی قابل تنظیم در هشت حالت مختلف، صندلی سرنشین جلو برقی قابل تنظیم در شش حالت مختلف، حافظه تنظیمات صندلی راننده و آینه های جانبی جهت استفاده سه نفر، سیستم ورودی هوشمند صندلی راننده، سیستم گرمکن صندلی های ردیف جلو سه حالته و دریف عقب دو حالته، سیستم سردکن سه حالته صندلی های ردیف جلو، صندلی های دارای چرم طبیعی پرداخت شده اشاره کرد.

قیمت خودرو سانگ یانگ رکستون G4

خودرو سانگ یانگ رکستون G4 در تاریخ شانزدهم بهمن 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود یک میلیارد و سیصد هزار تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو سانگ یانگ رکستون G4

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • امکانات و تجهیزات بالا
  • سیستم تعلیق نرم
  • قابلیت آفرود بالا
  • ساخت باکیفیت

معایب

  • قیمت بالا
  • واردات محدود
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش محدود

ارزش خرید خودرو سانگ یانگ رکستون  G4

خودرو سانگ یانگ رکستون G4 از نقاط مثبت زیادی همچون طراحی زیبا، ساخت با کیفیت، قابلیت آفرود بالا، امکانات و تجهیزات رفاهی فراوان و کابین جادار برخوردار است اما به علت خدمات پس از فروش و توزیع محدود ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. این خودرو رقیب خودروهایی همچون، رنو کولئوس، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو می باشد.

جمع بندی خودرو سانگ یانگ رکستون  G4

خودرو سانگ یانگ رکستون G4 یک شاسی بلند کره ای است که در واقع نسخه جدید رکستون به حساب می آید و از سال 2018 وارد بازارهای جهانی شده است. رامک خودرو به تعداد محدودی این خودرو را وارد بازار داخلی کشورمان کرده و توانسته نظر خریداران را به خود جلب نماید. این خودرو متاسفانه از پشتیبانی خدمات پس از فروش و توزیع محدود رنج می برد که در صورت رفع این مشکل می تواند رقیب سرسختی برای هیوندای سانتافه، کیاسورنتو و رنو کولئوس به حساب آید.