سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو هیوندای توسان ix35

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. هیوندای موتور یک شرکت چندملیتی کره ای است که توسط چانگ جو یانگ در سال 1967 تاسیس شد و هم اکنون به عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می شود. خودرو هیوندای توسان ix35 از سری محصولات کراس اوور کامپکت هیوندای است که برای نخستین بار در سال 2004 رونمایی شد و از همان ابتدا از محبوبیت بالایی برخوردار شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. همین امر موجب شد تا هیوندا نسل دوم توسان را در سال 2010 به شکلی اسپرت تر و نسل سوم را با طراحی چشمگیر و استایلی جدید در سال 2016 به بازار عرضه نماید. خودرو هیوندای توسان ix35 در سال 1396 توسط کرمان موتور مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد و توانست نظر خریداران را به خود جلب نماید.

نقد و بررسی خودرو هیوندای توسان ix35

خودرو هیوندای توسان ix35 از طراحی به روز و هیجان انگیزی برخوردار است. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای شش ضلعی بزرگ با سه نوار میله ای کرومی براق و لوگوی هیوندای در مرکز آن دیده می شود که تا چراغ های اصلی کشیده شده است و چهره ای تهاجمی به هیوندا توسان بخشیده است. چراغ های اصلی، گرافیک زیبایی داشته و به چراغ های سانتافه شباهت دارد. چراغ های مه شکن در قابی مجهز به ال ای دی نقطه ای به زیبایی در دو طرف سپر تعبیه شده اند. خطوط و شکست های به کار رفته در نمای جلو، حالت آیرودینامیکی به خودرو هیوندای توسان ix35 بخشیده است.

در نمای کنار، شیب ملایم سقف که تا شیشه عقب امتداد دارد، دیده می شود. یک خط ممتد از چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته و به همراه فرورفتگی پایین درب ها، نقش حجم دهی را در این بخش انجام داده است. فلاپ پلاستیکی به کار رفته در این قسمت، نمایی اسپرت گونه به خودرو توسان ix35 بخشیده است.

در نمای عقب باله آیرودینامیک علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا بر قابلیت های رانندگی خودرو نیز می افزاید. چراغ های عقب با گرافیکی زیبا و دو تکه دیده می شود که بخشی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است و لوگوی هیوندای در مرکز آن دیده می شود. چراغ ترمز، آنتن کوسه ای و اگزوز دوگانه از سایر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو هیوندای توسان ix35 شاهد یک طراحی به روز و کاربردی هستیم. در مرکز داشبورد، بین دو دریچه هوا، یک نمایشگر 4.2 اینچی لمسی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در ساخت اجزای کابین از پلاستیک خشک می باشد. اما تریم دو رنگ به کار رفته در کابین، حس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. در بخش هایی از کابین، شامل دستگیره درب ها، بخش هایی از فرمان و اطراف دریچه های هوا، قطعات فلزی به کاررفته است که حس اسپرت بودن را القا می کند. صندلی ها ارگونومی خوبی داشته و در مسافرت های طولانی موجب خستگی سرنشینان نمی شود.

خودرو هیوندای توسان ix35 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر GDI است که قادر است نیرویی معادل 157 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 200 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه تولید و این نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. از نظر ایمنی خودرو هیوندای توسان ix35 توانسته است از موسسه ایمنی آمریکایی 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

برخی از تجهیزات و امکاناتی که خودرو هیوندای توسان ix35 ارائه می کند شامل سیستم کنترل فشار باد تایرها، فیلتر هوای داخل اتاق، سنسور سطح آب شیشه شور، سنسور رطوبت سنج، اگزوز دوبل، روشنایی عقب ال ای دی، روشنایی جلو زنون، اتو لایت و روشنایی در روز، سقف پانوروما، شیشه های برقی، آیینه های برقی تاشو و آینه الکتروکرومیک، صندلی های عقب تاشو با گرمکن، محفظه سرد کن داخل داشبورد، صندلی های جلو برقی 8 حالته با گرمکن و سردکن، سیستم تهویه اتوماتیک، غربیلک تلسکوپی، تنظیم اتوماتیک با گرمکن غربیلک فرمان می باشد.

قیمت خودرو هیوندای توسان ix35

خودرو هیوندای توسان ix35 در تاریخ چهاردهم بهمن 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 820 میلیون تومان و در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 280 تا 770 میلیون تومان معامله می شود.

 

مزایا و معایب خودرو هیوندای توسان ix35

مزایا

  • طراحی زیبا و به روز
  • ایمنی بالا
  • هندلینگ خوب
  • سواری نرم
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • کابین ساکت و جادار
  • ترمزهای خوب

معایب

  • استفاده از پلاستیک سخت در کابین
  • صندوق بار کم جا
  • قیمت بالا
  • شتاب ضعیف

ارزش خرید خودرو هیوندای توسان ix35

خودرو هیوندای توسان ix35 علاوه بر طراحی زیبا و اسپرت از امکانات و تجهیزات خوب، ایمنی بالا، سواری نرم و هندلینگ خوب بهره مند است و بازار دست دوم خوبی دارد و به هنگام فروش، شما را به دردسر نخواهد انداخت. اما اگر شتاب ماشین برای شما از امکانات و تجهیزات، مهم تر است می توانید خودرو ام جی GS را به گزینه های خرید خود اضافه کنید. از سایر رقبای این خودرو می توان به خودرو هیوندای سانتافه، کیا اسپرتیج و رنو کولئوس اشاره کرد. این خودرو به علت طراحی زیبا، امکانات و تجهیزات مناسب و ایمنی بالا گزینه ای ارزشمند به حساب می آید.

جمع بندی خودرو هیوندای توسان ix35

خودرو هیوندای توسان ix35 یک کراس اوور کره ای محبوب است که تاکنون سه نسل را پشت سر گذاشته است و نسل سوم آن به سال 2016 باز می گردد که این نسل در سال 1396 توسط کرمان موتور مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد و با خودروهایی همچون سانتافه، کیا اسپرتیج و رنو کولئوس به رقابت می پردازد.