سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو دی اس 5

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. همه ما با برند پژو-سیتروئن فرانسه آشنا هستیم و از دیرباز شاهد محصولات این برند در بازار کشورمان بوده ایم. در سال 2009 این کمپانی خوش نام تصمیم گرفت خودروهای لوکس خود را با برند دیگری به نام دی اس تولید و به بازار عرضه نماید. اما برند دی اس در سال 2012 فعالیت خودروسازی خود را به صورت مستقل از شرکت سیتروئن، در پیش گرفت. خودرو دی اس 5 از سری محصولات سدان این کمپانی می باشد که گاهی از آن به عنوان شوتینگ بریک یاد می شود. شوتینگ بریک ها از هاچ بک بزرگتر بوده و به استیشن واگن ها شباهت دارند. با ما همراه باشید تا با خودرو دی اس 5 بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو دی اس 5

باتوجه به لوکس بودن برند دی اس ، ما شاهد طراحی مدرن و چشم نواز ماشین دی اس 5 هستیم. این خودرو از اغراق طراحان آسیایی به دور بوده و به شکلی محافظه کارانه، زیبا به نظر می رسد. خطوط و زوایای به کاررفته در نمای بخش جلو، عظلانی بوده ولی طراحی چراغ ها به گونه ای است که چهره ای تهاجمی به دی اس 5 داده است. نوارهای فلزی به کاررفته در قاب جلوپنجره ای نمای لوکسی ایجاد کرده و در دو طرف بدنه، چراغ های مه شکن در قابی کروشه مانند دیده می شوند.

 نمای کنار این خودرو بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده و به خودروهای استیشن شباهت دارد. همانطور که در طراحی رو به رو نوار کرومی به کار رفته بود، در این بخش نیز شاهد این قطعات فلزی، در پایین درب ها هستیم. سقف ردیف دوم با شیبی ملایم به صندوق عقب رسیده و نمای خوبی را به وجود آورده است. در بخش نمای پشت، شیب شیشه عقب و اسپویلر روی آن را داریم و چراغ های دو تکه که بخشی از آن روی درب صندوق عقب و بخشی دیگر روی بدنه قرار دارد و دو خروجی اگزوز در یک قاب مشکی، دیده می شوند.

از طراحی ظاهری دی اس 5 که بگذریم نوبت به طراحی کابین آن می رسد. داشبورد، طراحی به شدت ساده ای داشته و در مرکز آن دو دریچه هوا و یک نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار گرفته است. فرمان به شکل دی کات بوده و دکمه های کنترلی صوتی جهت دسترسی راحت تر بر روی آن قرار گرفته اند. صندلی ها نیز از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار می باشند و متریال به کار رفته در داخل کابین مرغوب و باکیفیت می باشند.

خودرو دی اس 5 از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که می تواند نیرویی معادل 160 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.7 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 209 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه 7.1 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو دی اس 5 موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی یورو انکپ شده است.

خودرو دی اس 5 از امکانات و تجهیزات زیادی از جمله ترمز دستی برقی، سنسور باد تایر، ترمز دستی الکترونیک اتوماتیک، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، چراغ های ال ای دی عقب، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight) به همراه سیستم چرخش نور در پیچ ها، دارای شوینده، سقف پانوراما سه قسمتی با دریچه مجزا، فرمان با روکش چرم 4 شاخ به دکمه های کنترل کننده روی فرمان، آیینه های جانبی تاشو برقی همراه با گرمکن، شیشه های برقی جلو و عقب (به صورت خودکار برای راننده)، پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب، صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و تکیه گاه ساعد و جالیوانی، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 5

مزایا

  • ایمنی بالا
  • آپشن های خوب
  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی جذاب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قیمت بسیار زیاد

جمع بندی خودرو دی اس 5

خودرو دی اس 5 یک سدان لوکس و جذاب فرانسوی می باشد که شباهت زیادی به خودروهای استیشن دارد و گاهی نیز به عنوان خودروهای شوتینگ بریک از آن ها یاد می شود. این خودرو با ظاهر زیبایی که دارد از فضای کافی، ایمنی خوب، کیفیت بالا و تجهیزات خوبی بهره می برد. این خودرو با تمام ویژگی های مثبتی که دارد در بازار خودرویی کشورمان، با قیمت بسیار بالا و به صورت محدود خریدو فروش می شود. اگر معایب گفته شده جزو خط قرمز شما نیست، می توانید با خیال راحت و آسوده از یک سدان خانوادگی باکیفیت و لوکس بهره مند شوید.