سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو هوندا سیویک

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. هوندا یکی از شرکت های خودروسازی ژاپنی است که توسط سوییشیرو هوندا در سال 1948 تأسیس شد. این کمپانی به طراحی و تولید موتورسیکلت، خودرو و موتور اتومبیل می پردازد و یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید موتور در جهان می باشد. هوندا در سال 1972 یکی از خودروهای کامپکت  خود را با نام هوندا سیویک به بازارهای جهانی عرضه کرد. این خودرو تاکنون توانسته است 10 نسل را با موفقیت پشت سر بگذارد. نسل نهم خودرو هوندا سیویک به سال 2012 و نسل دهم آن به سال 2016 بر می گردد. نسل نهم خودرو هوندا سیویک توسط شرکت گلرنگ فامیلی موتور وارد بازار داخلی کشورمان شد و نتوانست موفقیت خود را همانگونه که در بازارهای جهانی به دست آورده بود در ایران تکرار نماید.

نقد و بررسی خودرو هوندا سیویک

نسل سوم خودرو هوندا سیویک نسبت به نسل های گذشته خود دست خوش تغییراتی شد که به زیباتر شدن آن کمک بسیاری کرد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای مشکی نیم دایره ای شکل با قاب کرومی نقره ای دیده می شود که چهره ای خندان به هوندا سیویک داده است و لوگوی هوندا در مرکز آن دیده می شود. چراغ های نوک تیز و کشیده با گرافیکی ساده دیده می شود. در قسمت پایین سپر مشکی رنگ با یک نوار فلزی نقره ای و دو چراغ مه شکن دایره ای، چهره ای اسپرت به خودرو داده است.

در نمای کناری، خطوط به کار رفته روی بدنه و درب ها، کار حجم دهی را انجام داده و دماغه کوتاه و نوک تیز سیویک نیز به خوبی قابل مشاهده است. در نمای عقب با یک طراحی زیبا و هماهنگ رو به رو هستیم. چراغ های دو تکه نامساوی با گرافیکی زیبا تعبیه شده است که قسمت بزرگتر بر روی بدنه و قسمت کوچکتر بر روی درب صندوق بار قرار گرفته است. یک نوار فلزی براق نیز دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده است. همچنین برجستگی و فرورفتگی های موجود بر روی بدنه و صندوق عقب، فرم آیرودینامیکی خوبی به بدنه بخشیده است. به طور کلی طراحی خودرو هوندا سیویک زیبا و جذاب ارزیابی می شود.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو هوندا سیویک شما با دو تریم رنگی کرمی و خاکستری رو به رو هستیم که نمای خوبی را به کابین بخشیده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر هشت اینچی بالای ضبط صوت قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. بر روی داشبورد چهار دریچه ورودی تهویه هوا با ابعاد مختلف دیده می شود که به هیچ عنوان با یکدیگر قرینه نیستند. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و پنل درب ها از پلاستیک نرم بوده و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. هوندا سیویک به علت به کار بردن عایق صدا، کابین آرام و ساکتی دارد.

خودرو هوندا سیویک در بازارارهای جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه می شود. این خودرو در ایران مجهز به یک پیشرانه 1798 سی سی، چهار سیلندر می باشد که قادر است حداکثر نیرویی معادل 139 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 177 نیوتون متر در 4300 دور در دقیقه تولید و از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 195 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو هوندا سیویک در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو هوندا سیویک می توان به چراغ های عقب ال ای دی طیفی به همراه مه شکن، سیستم چراغ جلو زنون به همراه مه شکن، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، چراغ روشنایی در روز، سانروف، شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو، تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن، سیستم جمع شوندگی آینه ها، صندلی های عقب سیستم تاشوندگی، سیستم پشت سری های فعال، روکش چرمی، صندلی های جلو تنظیم برقی به همراه گرمکن، روکش چرمی، پشت سری های فعال هنگام تصادف، سیستم تنظیم برقی برای صندلی راننده در هشت جهت، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در چهار جهت و کنترل اتوماتیک دو منطقه ای اشاره کرد.

قیمت خودرو هوندا سیویک

خودرو هوندا سیویک EX در تاریخ یکم بهمن 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال حدود سیصد میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو هوندا سیویک

مزایا

  • طراحی جذاب و هماهنگ
  • فضای کافی کابین
  • فرمان پذیری خوب
  • کابین ساکت و آرام
  • گیربکس کارآمد
  • ایمنی بالا

معایب

  • خدمات پس از فروش محدود
  • قطعات کم یاب باهزینه بالا
  • قیمت بالا
  • خدمات پس از فروش ضعیف

ارزش خرید خودرو هوندا سیویک

خودرو هوندا سیویک یک خودرو سدان ژاپنی با کیفیت است که از طراحی زیبا، ایمنی بالا، فضای کافی و سواری نرم برخوردار است و در بازارهای جهانی توانسته است یکی از موفق ترین خودروهای کمپانی هوندا شناخته شود. اما در بازار داخلی کشورمان به علت خدمات پس از فروش ضعیف و قطعات کمیاب و بازار دست دوم بسیار ضعیف، خریداران را به دردسر خواهد انداخت. از رقبای خودرو هوندا سیویک در بازار داخلی کشورمان می توان به کیاسراتو، تویوتا کرولا، مزدا 3، هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسر اشاره کرد.

جمع بندی خودرو هوندا سیویک

خودرو هوندا سیویک یکی از موفق ترین خودروهای شرکت هوندا در کلاس سدان است که از قابلیت های زیادی برخوردار است و توانسته است در بازارهای بین المللی فروش بسیار بالایی را تجربه نماید. این خودرو از طراحی خوب، ایمنی بالا، کابین جادار و ساکت و تجهیزات قابل قبولی برخوردار است اما به علت سیاست های اشتباه شرکت وارد کننده نتوانست فروش موفقی را به دست بیاورد.