سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو دانگ فنگ S30

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید.شرکت دانگ فنگ یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی چینی است که در سال 1968 میلادی تاسیس شد. یکی از خودروهای سدان این شرکت دانگ فنگ S30 می باشد که در سال 2010 رونمایی و در سال 2013 با طراحی جدیدی عرضه شد. این خودرو توسط ایران خودرو مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شده و در تعداد محدودی به فروش رسیده است.

نقد و بررسی خودرو دانگ فنگ S30

طراحی خودرو دانگ فنگ  S30 شباهت زیادی به H30 کراس دارد و هر دو از پلتفرم مشترکی ساخته شده اند. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای نسبتاً کوچک با سه نوار افقی باریک کرومی و چراغ های لوزی شکل کشیده دیده می شود. در پایین، سپر کوچک با ورودی های هوای مشکی که در دو طرف، چراغ های مه شکن را در بر می گیرد. روی کاپوت چهار خط وجود دارد که کار حجم دهی را انجام می دهد. به طور کلی نمای خودرو دانگ فنگ S30 ساده و محافظه کارانه ارزیابی می شود.

 در نمای کنار یک خط ممتد از چراغ عقب شروع و از دستگیره درب ها عبور کرده است و به همراه برآمدگی بالای گلگیرها کار حجم پردازی را انجام داده است. در نمای عقب، چراغ های چند ضلعی دو تکه که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی روی درب صندوق عقب قرار گرفته دیده می شود که با یک نوار کرومی افقی به یکدیگر متصل شده اند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو دانگ فنگ S30 طراحی آشنایی را می بینید که نظیر آن را در نسخه H30 کراس مشاهده کرده ایم. طراحی این دو کابین شباهت بسیاری با یکدیگر دارند در مرکز داشبورد یک نمایشگر 6.5 اینچی لمسی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از پلاستیک خشک بوده، اما قسمتی از داشبورد جنس براقی دارد که نمای خوبی به کابین داده است. فضای پا و سروگردن برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب مناسب ارزیابی می شود.

خودرو دانگ فنگ S30 مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 214 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. خودرو دانگ فنگ S30 در هیچ یک از آزمون های موسسات ایمنی شرکت نداشته است.

امکانات و تجهیزات خودرو دانگ فنگ S30 شامل شیشه های جانبی برقی دارای قفل کودک، شیشه عقب مجهز به گرمکن، آینه های جانبی دارای تنظیم برقی، گرمکن و راهنما، صندلی های عقب تاشو با روکش چرمی کرم رنگ، مجهز به سیستم ایزوفیکس، صندلی های جلو با روکش چرمی کرم رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت، فرمان هیدرولیک، فرمان 3 شاخه با روکش چرم و قابلیت تنظیم در 4 حالت و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک می باشد.

قیمت خودرو دانگ فنگ S30

خودرو دانگ فنگ S30 در تاریخ ششم اسفند 1398 در بازار دست دوم حدود 170 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو دانگ فنگ S30

مزایا

  • تجهیزات رفاهی مناسب

معایب

  • قیمت بالا
  • پیشرانه نچندان قوی
  • بازار دست دوم ضعیف
  • خدمات پس از فروش مبهم
  • شتاب ضعیف
  • طراحی ساده
  • سواری خشک

ارزش خرید خودرو دانگ فنگ S30

خودرو دانگ فنگ S30 از خودروهای اقتصادی در کشور چین به حساب می آید که در ایران حدود 170 میلیون تومان به فروش می رسد که به هیچ وجه اقتصادی نیست. این خودرو با طراحی ساده، خدمات پس از فروش مبهم، پیشرانه نچندان قوی و طراحی ساده، بازار دست دوم خوبی نداشته و از خدمات پس از فروش مبهمی برخوردار است و ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. از رقبای این خودرو می توان به چری آریزو 5، برلیانس H330 ، بسترن B30 و ساندرو استپ وی اتوماتیک اشاره کرد.

جمع بندی خودرو دانگ فنگ S30

خودرو دانگ فنگ S30 یک سدان چینی است که توسط ایران خودرو مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شده است. این خودرو از سواری خشک، طراحی ساده و بازار دست دوم ضعیفی برخوردار است و به نسبت رقبای خود برلیانس H330 و عملکرد و بسترن B30 عملکرد پایین تری دارد.