سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو آلفا رومئو میتو

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. آلفا رومئو یک شرکت ایتالیایی در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه است که از سال 1910 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت از سال 1986 تاکنون به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت خودروسازی فیات به فعالیت خود ادامه می دهد و دفتر مرکزی آن در شهر تورین ایتالیا قرار دارد. از دلایل محبوبیت آلفا رومئو ، خودروهای اسپرت و حضورش در مسابقات اتومبیل رانی می باشد. خودرو آلفا رومئو میتو از سری خودروهای هاچ بک این کمپانی است که نام خود را از ترکیب نام دو شهر میلانو و تورینو وام گرفته است که به معنای اسطوره می باشد. این خودرو برای نخستین بار در سال 2008 رونمایی شد و با استقبال خوب خریداران رو به رو شد.

نقد و بررسی خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو میتو بسیار طراحی خاص و جذابی دارد که شباهت زیادی نیز به رومئو جولیتا دارد تنها در نمای پشت با یکدیگر متفاوت می باشند. در قسمت نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلو پنجره ای مثلثی شکل با نوارهای افقی نقره ای و قابی از همان جنس که آرم آلفا رومئو در بالای آن به زیبایی نقش بسته، می بینیم. در کنار جلو پنجره ای نیز محلی برای قرار گیری پلاک خودرو تعبیه شده است که مورد پسند برخی از افراد نیست. چراغ های تقریبا بیضی شکل مجهز به چراغ های روشنایی در روز ال ای دی با گرافیکی زیبا که به صورت عمودی قرار گرفته اند، چهره ای مدرن به رومئو بخشیده اند. در نمای عقب چراغ های دایره ای شکل نمایی فانتزی به این بخش داده است. خودرو الفا رومئو میتو در طراحی پشت با وجود اسپویلر شیشه عقب، آنتن و سپر پلاستیکی، نمایی اسپرت مانند دارد.

با وارد شدن به فضای داخل کابین خودرو آلفا رومئو میتو شاهد فضایی زیبا و تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد. ورودی تهویه هوا، سیستم ضبط صوت و دکمه های کنترلی چرخشی در مرکز کنسول دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از فیبر کربن با دو رنگ مشکی و قرمز بوده که با قطعات آلومینیومی به کار رفته در کنسول مرکزی و فرمان، نمایی اسپرت گونه به کابین بخشیده است. فضای صندلی ها برای سرنشینان جلو مناسب ارزیابی می شود ولی در قسمت عقب، ممکن است فضای کافی برای سرو گردن سرنشینان کافی نباشد.

خودرو آلفا رومئو میتو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتر است که قادر است نیرویی معادل 135 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 230 نیوتون متر در 1750 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 215 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.75 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو آلفا رومئو میتو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

امکانات و تجهیزات خودرو آلفا رومئو میتو شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوای داخل اتاق، قابلیت تنظیم در جهت عمودی و دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان چراغ های عقب ال ای دی طیفی به همراه مه شکن، سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی مجهز به مه شکن، لامپ زنون سفارشی، سانروف با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب، سقف پانوراما سفارشی می باشد.

از دیگر امکانات و تجهیزات خودرو آلفا رومئو میتو می توان به تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، شیشه های سولار، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی مجهز به گرمکن، چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، قابلیت تاشوندگی، صندلی های عقب با روکش پارچه ای با تنوع رنگی، پشت سری فعال و هوشمند و سیستم گرمکن، روکش چرم در تنوع طرح و رنگ سفارشی اشاره کرد.

قیمت خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو میتو در تاریخ 24 بهمن 1398 در بازار دست دوم حدود 260 تا 300 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو آلفا رومئو میتو

مزایا

  • طراحی زیبا و خاص
  • رانندگی هیجان انگیز
  • هندلینگ عالی
  • پایین بودن مصرف سوخت
  • پارک آسان

معایب

  • هزینه بالای نگهداری
  • فضای کم ردیف دوم
  • قیمت بالا
  • بازار دست دوم نچندان خوب

 ارزش خرید خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو میتو با طراحی زیبا و منحصر به فرد، شتاب عالی و مصرف سوخت اقتصادی بیشتر مورد پسند جوانان است که طرفدار رانندگی با هیجان هستند. اما به علت قیمت بالا، کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب، ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. از رقبای این خودرو در سطح جهان می توان به اپل کورسا، پژو 208، مزدا 2 و فیات 500 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو جولیتا یک هاچ بک شهری ایتالیایی است که طراحی بسیار زیبا و هیجان انگیزی دا که طراحی آن را نمی توان به هیچ خودروی دیگری نسبت داد. قبل از خرید این خودرو باید به نکات مثبت و منفی این خودرو و شرایط کنونی بازار توجه زیادی داشت.