سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن گلف GTI

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از معتبرترین برندهای خودروسازی در جهان فولکس واگن (Volkswagen) نام دارد که در سال 1930 به دستور آدولف هیتلر بنا نهاده شد. این برند آلمانی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و با لقب امپراطوری خودرویی جهان شناخته می شود. یکی از محصولات هاچ بک این کمپانی، خودرو فولکس واگن گلف GTI می باشد که نخستین نسل آن به سال 1974 میلادی باز می گردد. این هاچ بک آلمانی یکی از خودروهای موفق و محبوب کمپانی فولکس واگن به حساب می آید که تاکنون توانسته است هفت نسل را با موفقیت پشت سر بگذارد. خودرو فولکس واگن GTI در دو نسخه سه و پنج درب به صورت دستی و اتوماتیک توسط ماموت خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده است.

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI از زبان طراحی منحصر به فرد این کمپانی بهره می برد و از طراحی زیبا و جذابی برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای مشکی مشبک بسیار باریک با لوگوی فولکس واگن در مرکز آن دیده می شود که تا چراغ ها امتداد یافته است. چراغ های اصلی نیز از گرافیکی زیبایی برخوردارند. سپر ذوزنقه ای مشکی رنگ فولکس واگن گلف GTI متشکل از خونه های شش ضلعی برای ورود هوا تشکیل شده است که به کندوی عسل شباهت دارد. چراغ های ال ای دی مه شکن در دو طرف سپر با سه نوار مشکی، چهره ای اسپرت به فولکس واگن گلف GTI بخشیده است.

در نمای کناری، رینگ های آلومینیومی، فرورفتگی پایین درب ها و خط شانه ای که از چراغ عقب کشیده شده و تا نزدیکی گلگیر جلو ادامه دارد، دیده می شود. در نمای عقب، چراغ های دو بخشی مجهز به ال ای دی هستند که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی صندوق عقب قرار گرفته است. نمای لوگوی فولکس واگن نیز بین چراغ ها قرار دارد. آنتن کوسه ای، فرورفتگی های روی سپر و دو خروجی اگزوز از سایر بخش های تشکیل دهنده در این بخش هستند که از طراحی ساده و قابل قبولی برخوردار است. به طور کلی اگرچه خودرو فولکس واگن ظاهری ساده دارد ولی از هماهنگی و زیبایی خاصی در طراحی بدنه خود برخوردار است.

داخل کابین خودرو فولکس واگن گلف GTI طراحی زیبا و دلنشینی را مشاهده می کنیم. در قسمت کنسول مرکزی، پایین دریچه های تهویه، یک نمایشگر 9.2 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. در قسمت دستگیره درب ها، دنده و فرمان نیز قسمت های کرومی به کار رفته که حس اسپرت بودن را القا می کند. همچنین فرمان دی شکل و دکمه های کنترلی بر روی آن دیده می شود.

خودرو فولکس واگن گلف GTI مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 226 اسب بخار در 4700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر از 1500 تا 4600 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 220 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو فولکس واگن GTI توانسته است در تست موسسات یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

تجهیزات و امکانات خودرو فولکس واگن گلف GTI شامل سیستم پیشرفته قفل الکترونیکی چرخ های جلو جهت افزایش پایداری و عدم لغزش در پیچ ها، سیستم پویای کنترل شاسی با استفاده از حالت های مختلف رانندگی، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب، سنسور هشدار سطح مایع شیشه شور، روشنایی عقب مجهز به لامپ های ال ای دی ترکیبی، راهنمای عقب به صورت داینامیک، چراغ های جلو ال ای دی با قابلیت تطبیق اتوماتیک با جاده، دارای چراغ روز  به صورت مجزا، چراغ های مه شکن جلو با روشنایی جانبی، نوربالای اتوماتیک، چراغ مشایعت راننده می باشد.

از سایر امکانات و تجهیزات خودرو فوکس واگن گلف GTI می توان به سقف شیشه ای پاناروما برقی، چهار شیشه برقی اتوماتیک، مجهز به سنسور باران برای کنترل اتوماتیک برف پاک کن، گرمکن اتوماتیک برف پاک کن های جلو، شیشه های سولار دودی، مجهز به پاور ویندوز، آینه وسط خودرو الکتروکرومیک بدون قاب، آینه های جانبی تاشوی برقی به همراه گرمکن، صندلی عقب با روکش چرم، کنسول تاشوی عقب به همراه جالیوانی، قابلیت تاشوندگی، امکان نصب صندلی کودک، صندلی های اسپرت جلو با روکش چرمی و دوخت قرمز رنگ، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده برقی همراه با حافظه، تنظیم گودی کمر برقی صندلی راننده، دارای یک کشو زیر صندلی کمک راننده، اشاره کرد.

قیمت خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI در تاریخ 23 بهمن در بازار دست دوم حدود 800 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو فولکس واگن گلف GTI

مزایا

  • پیشرانه قدرتمند
  • هندلینگ خوب
  • طراحی زیبا و شیک
  • کیفیت بالای ساخت

معایب

  • کمبود قطعات یدکی
  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • هزینه بالای نگهداری

 ارزش خرید خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI با ظاهر بسیار جذاب و خاصی که دارد، افراد زیادی را به خود جذب می کند. این خودرو یکی از خودروهای پرفروش و محبوب این کمپانی در بازارهای بین المللی می باشد. علاوه بر این، خودرو فولکس واگن گلف GTI از کیفیت خوب متریال، هندلینگ و مشخصات فنی خوبی بهره می برد اما به علت قیمت بسیار بالا، نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب خریداران را ممکن است به دردسر بیاندازد. از رقبای این خودرو می توان به خودر آلفا رومئو جولیتا اشاره کرد که با قیمت پایین تری قابل خریداری می باشد.

جمع بندی خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI یک خودرو هاچ بک آلمانی است که تاکنون بیش از شش نسل را با موفقیت پشت سر گذاشته و از محبوبیت زیادی در بازارهای بین المللی برخوردار است. از دلایل این محبوبیت، طراحی زیبا، مناسب بودن برای رانندگی شهری و جاده ای، قدرت بالا و قیمت مناسب این خودرو در بازارهای بین المللی می باشد. اما در ایران به علت هزینه های بالای نگهداری و قطعات یدکی کم، خدمات پس از فروش مبهم و قیمت بسیار بالا، بازار داغ چندانی ندارد.