سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو ام وی ام 315

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام وی ام 315 یکی از محصولات کمپانی چری چین است که در بازار چین با نام فالوین 2 شناخته می شود و برای نخستین بار در سال 2009 رونمایی شد. این خودرو از سال 1391 توسط شرکت مدیران خودرو در دو نسخه هاچبک و صندوق دار به بازار کشورمان عرضه شد و نتوانست با فروش خوبی رو به رو شود. این خودرو در سال 1396 به صورت فیس لیفت به بازار آمد و توانست با طراحی بهتر و امکانات به روز تر نسبت به نسخه قبلی، توجه خریداران را به خود جلب نماید. در حال حاضر خودرو ام وی ام 315 تنها در نسخه هاچ بک درسه تیپ ساده، اکسلنت و لاکچری توسط مدیران خودرو عرضه می شود.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام 315

طراحی خودرو ام وی ام 315 هاچ بک جدید توسط یک تیم ایتالیایی انجام شده و با استفاده از طراحی مفهومی و به کار بردن خطوط تیز و آیرودینامیکی توانسته چهره ای به روز و زیبا از خود به نمایش بگذارد. در نمای جلو یک جلو پنجره ای کوچک با آرم ام وی ام در مرکز آن و یک نوار باریک کرومی براق دیده می شود. چراغ های اصلی نوک تیز با گرافیک داخلی زیبا چهره ای مرموز به ام وی ام 315 بخشیده است. در بخش پایین، سپر بزرگ مشکی رنگ با ورودی های هوا و زه پلاستیکی به چشم می خورد که نمایی اسپرت گونه دارد. دو چراغ مه شکن دایره ای نیز در دو طرف سپر دیده می شوند در جای مناسبی تعبیه شده اند. در نمای کنار خودرو ام وی ام 315، زه پلاستیکی اطراف گلگیر، روف ریل و قاب مشکی رنگ پنجره ها طراحی هماهنگ و خوبی با یکدیگر دارند. در نمای عقب، چراغ ها بیشترین توجه را جلب می کنند و این که چراغ سوم ترمز نیز در بالای شیشه عقب دیده می شود. به طور کلی طراحی خودرو ام وی ام 315 اسپرت زیبا و قابل قبول ارزیابی می شود.

خودرو ام وی ام 315 اسپرت از طراحی به روز و زیباتری نسبت به نسخه قدیمی خود برخوردار است. به هنگام وارد شدن به کابین ام وی ام 315 شاهد دو تریم رنگی کرمی و مشکی هستیم که نمای خوبی به کابین بخشیده است. ناگفته نماند مدیران خودرو کابین را تنها با بک رنگ مشکی عرضه می کند. در نگاه اول، داشبورد چند تکه را می بینیم که در مرکز آن یک نمایشگر هفت اینچی لمسی در پایین ورودی های هوا، قرار گرفته و اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از پلاستیک خشک بوده و در برخی از قسمت ها قطعات فلزی می بینیم که نمایی اسپرت به کابین بخشیده است.

خودرو ام وی ام 315 اسپرت مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر بنزینی است که قادر است حداکثر نیرویی معادل 107 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری 140 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. از تست ایمنی خودرو ام وی ام 315 اطلاعاتی دردسترس نیست. برخی از امکانات و تجهیزاتی که خودرو ام وی ام 315 مدل اکسلنت ارائه می کند، شامل بلوتوث، کیت اسپرت بدنه، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و پنجره‌های برقی، سنسور دنده‌ عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی و دوربین دید عقب می باشد.

قیمت خودرو ام وی ام 315

خودرو ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت در تاریخ 30 دی 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 100تا 142 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 70 میلیون تومان معامله می شود.

 

مزایا و معایب خودرو ام وی ام 315

مزایا

  • تعلیق نرم
  • مصرف سوخت مناسب
  • طراحی قابل قبول
  • تحهیزات و امکانات مناسب

معایب

  • کیفیت پایین کابین
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • گیربکس ناهماهنگ با پیشرانه
  • سیستم تهویه دستی
  • شتاب ضعیف

ارزش خرید خودرو ام وی ام 315

اگرچه خرید خودرو هاچ بک محدودیت های خودش را دارد ولی همچنان انتخاب بسیاری از افراد بخصوص جوانان می باشد. خودرو ام وی ام 315 اسپرت از نکات مثبتی همچون مصرف سوخت اقتصادی، سیستم تعلیق نرم، طراحی اسپرت و تجهیزات به روزی برخوردار است و با خودروهایی همچون رنو ساندرو و برلیانس H320، پژو 206، برلیانس  H220 اتوماتیک هم رقیب است. خودرو ام وی ام 315 به علت بازار دست دوم نچندان خوب و افت قیمت، از رقیب های خود بخصوص پژو 206 عقب مانده است.

جمع بندی خودرو ام وی ام 315

خودرو ام و ی ام 315 در دو نسخه سدان و هاچ بک به بازار عرضه شده است که در حال حاضر تنها نسخه هاچ بک آن تولید می شود. این خودرو محصول شرکت چینی چری می باشد که توسط مدیران خودرو در بازار داخلی کشورمان مونتاژ می شود که از طراحی زیبا، مصرف سوخت پایین، تجهیزات مناسب و تعلیق مناسب برخوردار است اما به علت بازار دست دوم نچندان خوب و افت قیمت، استقبال خوبی از آن نشده است.