سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو هیوندای سانتافه

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای سانتافه توسط شرکت کره ای هیوندای در سال 2013 طراحی و به بازار عرضه شد. خودرو سانتافه در واقع یک شاسی بلند زیبا و جذاب است که در بازار ایران توانست به مدت سه سال لقب پرفروش ترین خودرو وارداتی ایران را کسب نماید. در سال 2017 این خودرو با تغییرات در طراحی ظاهر از جمله چراغ ها، سیستم روشنایی، سپر جلو و عقب، چهره ای زیباتر به خود گرفت. در سال های قبل واردات این خودرو در ایران توسط شرکت آسان موتور انجام می گرفت. اما در حال حاضر نسخه جدید خودرو هیوندای سانتافه توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ می شود.

نقد و بررسی خودرو هیوندای سانتافه

خودرو هیوندای سانتافه 2017 در قسمت جلو با تغییر در چراغ ها و ال ای دی های به کار رفته در آن، شکل به روزتری به خود گرفته است. چراغ های ال ای دی جلوی این خودرو همزمان با چرخاندن فرمان، می چرخد که باعث دید بهتر راننده از محیط می شود. در این نسخه سانتافه از یک جلو پنجره ای بزرگتر و شش ضلعی برخوردار است که سه نوار کرومی افقی روی آن قرار گرفته است و در مرکز آن نیز، آرم نقره ای هیوندای خودنمایی می کند. چراغ های عقب خودرو هیوندای سانتافه بزرگ و کشیده بوده و از نوع ال ای دی می باشند. اگزوز این خودرو دوبل بوده و صندوق عقب نیز به اندازه کافی بزرگ و جادار است و مجهز به سیستم بازشونده هوشمند می باشد. به طور کلی تغییرات انجام شده در نسخه 2017 سانتافه اگرچه کم ولی به زیباتر شدن این خودرو کمک زیادی کرده است.

طراحی داخلی خودرو هیوندای سانتافه در نسخه 2017 مانند بیرون آن، تغییرات اندکی داشته و با به کار بردن مصنوعات چوبی، فلز و پلاستیک با کیفیت، خودرویی لوکس برای سرنشینان فراهم کرده است. به هنگام ورود به کابین این خودرو، صفحه نمایش لمسی در مرکز پنل و دو دریچه تهویه هوای شش ضلعی در کنار آن به چشم می خورد که جلوه ای زیبا و متفاوت دارد. سایر تجهیزات و اجزای روی پنل و داشبورد، علاوه بر داشتن طراحی زیبا، به راحتی در دسترس راننده قرار می گیرند. همچنین فضای پا و سر در ردیف اول و دوم برای افراد بزرگسال مناسب بوده ولی در ردیف سوم باتوجه به ارتفاع کم سقف با فضای کمی رو به رو هستیم. اما فراموش نکنیم که ردیف سوم در کابین هیوندای سانتافه، مجهز به پورت یو اس بی، خروجی برق 115 و 12 ولت است که بسیار کاربردی هستند. تمام صندلی های سانتافه از جنس چرم بوده و هرکدام مجهز به سیستم گرم کن و سرد کن جدا هستند. صندلی راننده نیز مجهز به تنظیم چهار جهته و همچنین حافظه برای موقعیت صندلی و آینه های جانبی است. به طور کلی کابین هیوندای سانتافه طراحی زیبا و هیجان انگیزی دارد.

خودرو هیوندای سانتافه مجهز به یک موتور با حجم 2359 سی سی، 4 سیلندر، 16 سوپاپ با تنفس طبیعی است که از تکنولوژی GDi بهره می‌برد و می تواند معادل 185 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتون قدرت تولید نماید که باتوجه به وزن 1.7 تنی خود پیشرانه قدرتمنی به حساب نمی آید. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین، شتاب صفر تا صد این خودرو 10.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 187 کیلومتر بر ساعت می باشد. همچنین استاندارد آلایندگی هیوندای سانتافه یورو 5 اعلام شده و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی معادل 10.8 لیتر در هر صد کیلومتر است. خودرو هیوندای سانتافه 2017 در تست تصادف موسسه انکپ اروپا که یکی از معتبرترین موسسات تست تصادف در جهان است، توانسته است موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شود.

برخی از تجهیزات و امکانات خودرو هیوندای سانتافه شامل کروز کنترل، سنسور نور، سنسور عقب، دوربین عقب، مانیتور، تریم داخلی چرم، امکانات سفارشی: ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، دوربین 360 درجه، دنده پشت فرمان، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک دوکاناله، رادار خطی، رادار نقطه کور، سقف پانارومیک، 7 صندلی و تنظیمات تهویه ردیف سوم می شود.

قیمت خودرو هیوندای سانتافه

قیمت خودرو هیوندای سانتافه 2017 در تاریخ 20 مهر 98، در بازار صفر کیلومتر حدود 700 میلیون تومان و مونتاز کرمان خودرو به مبلغ 665 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو هیوندای سانتافه

مزایا

  • بازار دست دوم خیلی خوب
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • عدم نفوذ صدا به داخل کابین
  • فضای کافی برای سرنشینان
  • سواری نرم
  • هندلینگ خوب

معایب

  • قیمت بالا
  • ظرفیت کم بار نسبت به برخی رقبا

ارزش خرید خودرو هیوندای سانتافه

خودرو هیوندای سانتافه علاوه بر طراحی زیبا امکانات بسیار زیاد، فضای کافی و سواری نرم، گزینه ای مناسب برای خانواده های پر جمعیت به حساب می آید. این خودرو به علت محبوب بودن میان ایرانیان بازار دست دوم خوبی دارد و به هنگام فروش، خیالتان می تواند از این بابت راحت باشد. البته اگر خرید یک شاسی بلند در این رده قیمتی را دارید می توانید به رقبای این خودرو یعنی رنو کولئوس، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل و فولکس واگن تیگوان نگاهی بیاندازید.

جمع بندی خودرو هیوندای سانتافه

به طور کلی خودرو هیوندای سانتافه 2017 یک شاسی بلند هفت نفره هیجان انگیز با طراحی زیبا است که برای خانواده های پرجمعیت مناسب تلقی می شود. از ویژگی های مثبت این خودرو می توان به فضای مناسب برای سرنشینان، تجهیزات فراوان، موتور کارآمد، سواری نرم و بازار خوب دست دوم اشاره کرد. این خودرو در بازار رقبایی همچون کیا سورنتو و رنو کولئوس را در مقابل دارد.