سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو ریگان کوپا

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ریگان کوپا یک شاسی بلند کوچک است که به اصطلاح کراس اوور نامیده می شود. این خودرو توسط کمپانی چینی زوتی در سال 2013 ساخته و با نام کوپا T600 به بازار چین عرضه شد که درواقع نسخه به روز شده S T600 محسوب می شود. این خودرو در ایران توسط شرکت ریگان خودرو که زیرمجموعه کرمان موتور است مونتاژ و با نام خودرو ریگان کوپا یا T210 به بازار عرضه شده است.

نقد و بررسی خودرو ریگان کوپا

طراحی خودرو ریگان کوپا برگرفته از دو خودرو فولکس تیگوان و پورشه کاین است. طراحی قسمت جلویی خودرو کوپا در بخش جلو پنجره ای، سپر و چراغ ها کاملا شبیه فولکس تیگوان و در قسمت عقب، فونت نوشته شده? کوپا به خودروی پورشه کاین شباهت دارد. جلو پنجره این خودرو باریک و از سه زه کرومی براق افقی تا چراغ ها کشیده شده و یک ردیف چراغ راهنمای ال ای دی به زیبایی در کاسه چراغ جلو تعبیه شده است. در قسمت پایین نمای جلو، یک سپر مستطیل شکل با ورودی های هوای بزرگ وجود دارد که چهره ای قدرتمند به کوپا بخشیده است. در دو طرف سپر نیز چراغ های نازک مه شکن قرار گرفتند که نمای خوبی به این بخش داده است. به طور کلی نمای جلوی این خودرو باوجود کپی بودن هماهنگی خوبی با سایر اجزا داشته و زیبایی خود را حفظ کرده است.

خودرو ریگان کوپا از نظر طراحی داخلی زیبا و چشم نواز است. به هنگام وارد شدن به آن یک صفحه لمسی 9 اینچی در مرکز داشبور و یک صفحه تمام دیجیتال برای کنترل تجهیزات در قسمت پشت آمپر و کلیدهای فراوان در بخش های مختلف، به چشم می خورد. کیفیت متریال به کار رفته در ساخت اجزای کابین از پلاستیک درجه یک و چرم با کیفیت است که نسبت به سایر خودروهای چینی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. داخل کابین خودرو کوپا در سه رنگ کرم، مشکی و موکا به بازار عرضه شده است. این خودرو دارای صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان است و صندوق عقب نیز حجمی معادل 334 لیتر دارد. به طور کلی طراحی کابین ریگان T210 هماهنگی مناسبی با بدنه خود داشته و حس مدرن بودن را القا می کند.

خودرو ریگان کوپا در ایران مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو، 4 سیلند، 16 سوپاپ است که قادر است نیرویی معادل 156 اسب بخار در 5700 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن بر متر تولید نماید و این نیرو را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر 8.6 لیتر بوده و میزان استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. این خودرو در تست های ایمنی موسسه ان کپ شرکت نکرده ولی از نظر تجهیزات ایمنی مجهز به شش کیسه هوا، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش طولی، سیستم های پایداری در سراشیبی و همچنین ترمز ABS و EBD است.

خودرو ریگان کوپا در سه تیپ متفاوت با نام های اکسکلوسیو، رویال (نیمه فول) و فلگ شیپ (فول) به بازار عرضه شده است که تفاوت آنها در تجهیزات و آپشن هایی است که ارائه می دهند. مجهز ترین تیپ آن یعنی فلگ شیپ دارای امکاناتی نظیر شش عدد کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و صندلی سرنشین در 4 جهت، صفحه نمایش تمام لمسی به سایز 9 اینچ مجهز به MP5 و هشت عدد بلندگو، شارژ بی‌سیم باطری تلفن همراه،  صندلی‌های چرمی با دو عدد گرم‌کن صندلی جلو، دوربین 360 درجه به علاوه نمایشگر میدان دید عقب، فرمان چرمی چند منظوره با کنترل روی فرمان،  رادار کنترل رانندگی بین خطوط، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به یونایزر و دریچه سرنشینان عقب، فرمان برقی EPS، باز و بسته شدن درب صندوق عقب به صورت برقی و با سنسور پایی، چراغ‌های جلو اتوماتیک با تنظیم ارتفاع، چراغ مشایعت تا منزل در تاریکی، نمایشگر فشار باد لاستیک، با کامپیوتر سفری و جی پی اس، چراغ جلو از نوع پروژکتوری زنون به همراه دی لایت، آینه‌های جانبی برقی جمع شونده مجهز به گرم‌کن و راهنما، برف‌پاک‌کن ژله‌ای با سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب و نقطه کور، قابلیت خودکار بالابرها شیشه‌ها، تنظیمات ضد انعکاس نور آیینه داخل وسط، در قسمت خروجی بار، امکان انتخاب حالت‌های متفاوت برای نشان‌دهنده‌های پشت فرمان و… است.

قیمت خودرو ریگان کوپا

قیمت خودرو ریگان کوپا T210 رویال در تاریخ هفدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 335 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 310 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو ریگان کوپا

مزایا

  • استفاده از مواد با کیفیت در ساخت کابین
  • قدرت خوب پیشرانه
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • طراحی زیبای داخل و بیرون خودرو

معایب

  • کمبود قطعات یدکی
  • خدمات پس از فروش بد
  • ارگونومی نچندان خوب صندلی های جلو
  • قیمت بالا
  • تک دیفرانسیل بودن
  • کاهش قیمت در بازار دست دوم
  • عدم هماهنگی گیربکس با موتور

ارزش خرید خودرو ریگان کوپا

خودرو ریگان کوپا تنها ویژگی خوبی که دارد امکانات زیاد آن و طراحی جذاب آن است. این خودرو به علت خدمات پس از فروش نچندان خوب، قطعات یدکی کمیاب و بازار دست دوم بد، ارزش خرید بالایی ندارد. علاوه بر این، آینده این خودرو به علت وضعیت تحریم ها و توقف تولید برخی از خودروهای چینی در ایران، کمی نامشخص است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید می توانید نگاهی به رقبای این خودرو یعنی هاوال H9، چری تیگو 5 و هایما S5 بیاندازید.

جمع بندی خودرو ریگان کوپا

خودرو ریگان کوپا که با نام T210 نیز شناخته می شود یک کراس اوور چینی است که توسط ریگان خودرو در ایران مونتاژ می شود. این خودرو از امکانات بسیار زیاد و طراحی زیبایی برخوردار است که از خدمات پس از فروش ضعیفی رنج می برد. در شرایط کنونی که برخی از برندهای چینی بازار ایران را ترک کردند، آینده این خودرو نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.