سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو سیتروئن C3

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت فرانسوی سیتروئن که از نام سازنده آن یعنی آندره سیتروئن گرفته شده است در سال 1919 در فرانسه تاسیس شد. این کمپانی که در صنعت خودروسازی فعالیت می کند، در بازارهای جهانی به داشتن خودروهای راحت و نرم در رانندگی مشهور است و در حال حاضر بخشی از گروه پژو سیتروئن به حساب می آید. یکی از محصولات این کمپانی سیترون C3 نام دارد که در کلاس هاچ بک قرار می گیرد و برای نخستین بار در سال 2006 و سومین نسل آن در سال 2016 وارد بازار شد. این خودرو از سال 1397 توسط شرکت سایپا در دو نسخه فول و فول آپشن، مونتاژ و به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد. در ادامه نگاهی به خودرو سیتروئن C3 خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو سیتروئن C3

طراحی بدنه خودرو سیتروئن C3 مدرن و هیجان انگیز است. استفاده از دو رنگ متفاوت در بدنه، سقف و برخی قسمت ها، ظاهری اسپرت به آن بخشیده است. این خودرو دارای جلو پنجره مشکی است و دو نوار باریک کرومی در بالای آن و اطراف لگوی سیتروئن قرار گرفته و تا چراغ های زنون ادامه دارد. استفاده از دو رنگ متفاوت اطراف چراغ های مه شکن جلو، چهره ای متفاوت به این خودرو بخشیده است. این رنگ معمولا همرنگ سقف بوده و با رنگ بدنه متفاوت است. این تفاوت رنگ در آینه های بغل نیز مشاهده می شود که نشان از طراحی متفاوت این خودرو دارد. از دیگر بخش های قابل توجه، وجود قسمت سیاه رنگ در بدنه جانبی خودرو است که ایربامپ نام دارد و با وجود هفت کپسول هوا روی آن از خراشیدگی و ساییدگی خودرو محافظت می کند که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد. خودرو سیتروئن C3 این خودرو تنها با سقف قرمز رنگ موجود است اما در کشورهای خارجی با رنگ های مختلفی قابل سفارش است.

این خودرو از نظر طراحی داخلی نیز همانند بیرون آن به جزئیات پرداخته و از ترکیب رنگ و استفاده از خطوط توانسته اسپرت بودن خود را مانند بیرون حفظ نماید. به هنگام ورود به داخل کابین این خودرو نوار قرمز رنگی که دورتا دور داشبورد و کنسول قرار گرفته نظر افراد را به خود جلب می کند. جنس مواد به کار رفته داخل کابین از ترکیب پلاستیک، چوب و چرم مصنوعی با کیفیت است. فضایی که سیترون C3 در اختیار سرنشینان قرار می دهد با توجه به هاچ بک بودن این خودرو، مناسب ارزیابی می شود. فضای صندوق عقب نیز با جابه جا کردن صندلی ها فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

خودرو سیتروئن C3 مجهز به یک موتور توربو شارژ 1.6 لیتر، 4 سیلندر، 16 سوپاپ است که قادر است 163 اسب بخار در 6000 بر دقیقه و حداکثر گشتاور 243 نیوتون بر متر تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و سرعت حداکثر آن 213 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 6 می باشد. خودرو سیتروئن C3 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شود.

برخی از امکانات ایمنی خودرو سیتروئن C3 شامل قفل کودک، نمایشگر قفل بودن درب‌های خودرو، قفل مرکزی کلی و قفل مرکزی اتوماتیک درهای خودرو هنگام حرکت، چراغ اخطار و هشدار صوتی نبستن کمربند ایمنی راننده، سیستم هشدار زمان استراحت برای آگاهی دادن به راننده به منظور جلوگیری از به خواب رفتن او، چراغ هشدار در صورت گرفتن ترمز شدید، سیستم دزدگیر ضد سرقت پیشرفته است که تنها بخشی از امکانات ایمنی این خودرو می باشد.

قیمت خودرو خودرو سیتروئن C3

قیمت خودرو سیتروئن C3 در تاریخ شانزدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 335 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 215 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو سیتروئن C3

مزایا

  • طراحی اسپرت و هیجان انگیز
  • تجهیزات و امکانات خوب
  • راندمان بسیار خوب موتور
  • مصرف سوخت مناسب

معایب

  • توقف تولید
  • قیمت بالا

ارزش خرید خودرو سیتروئن C3

خودرو سیتروئن C3 دارای پیشرانه قوی، مصرف سوخت اقتصادی و طراحی زیبا است که ارزش خرید بالایی دارد. اما از آن جایی که این خودرو پس از برجام وارد کشورمان شد، نتوانست به فروش خوبی دست پیدا کند. اکنون پس از گذشت یک سال از ورودش به بازار، مونتاژ آن به تعلیق در آمده و در حال حاضر آینده ای را نمی توان برای این خودرو در کشورمان متصور شد. در هر صورت این خودرو رقبایی همچون پژو 2008، رنو کپچر، مزدا 2 و هیوندای i20 را در مقابل خود دارد که می تواند گزینه معقول تری برای خرید به شمار آید.

جمع بندی خودرو سیتروئن C3

خودرو سیتروئن C3 یک هاچ بک شهری است که حدود یک سال از مونتاژ آن در داخل کشور توسط گروه خودروسازی سایپا می گذرد و در حال حاضر به علت تحریم ها توقف تولید شده است. این خودرو باوجود کیفیت بالا، ایمنی مناسب و پیشرانه قوی، متاسفانه بازار خوبی نداشته و در وضعیت تعلیق به سر می برد.