سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو رنو ساندرو استپ وی

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی رنو از فعالان صنعت خودروسازی در جهان است که سابقه ای طولانی در طراحی و ساخت خودروهای سبک و سنگین دارد. یکی از محصولات این خودرو ساندرو نام دارد که با همکاری دو تیم برزیلی و رومانیایی در فرانسه طراحی و در سال 2008 به بازار عرضه شد. پس از ده ماه، خط تولید رنو در کشور برزیل از نسخه استپ وی ساندرو رونمایی کرد که با خودرو ساندرو معمولی تفاوت های جزئی در ظاهر داشت. این خودرو در رده کراس اوور های کوچک طبقه بندی می شود که توسط پارس خودرو در سال 1395 وارد بازار داخلی کشورمان شد و هم اکنون به علت مشکلات تحریم ها، تولید آن متوقف شده است. در ادامه نگاهی به خودرو  رنو ساندرو استپ وی  می اندازیم.

نقد و بررسی خودرو رنو ساندرو استپ وی

از نظر طراحی ظاهری تفاوت خیلی زیادی میان نسخه استپ وی با مدل هاچ بک ساندرو وجود ندارد، حالت کلی این دو خودرو یکسان بوده و تنها تفاوت را می توان در برخی قسمت ها مانند گل گیر، سپرهای عقب و جلو، اضافه شدن باربند، مرتفع شدن ارتفاع استپ وی، تغییر رینگ ها و اضافه شدن قطعات پلاستیکی مشاهده کرد. در قسمت جلوی خودرو استپ وی شاهد جلو پنجره مشکی رنگ هستیم که ظاهر آن را اسپرت تر کرده است. در بدنه جانبی این خودرو از فلاپ دور گلگیر استفاده شده است که در برخورد با جسم سخت از آسیب دیدن بدنه جلوگیری می کند. در قسمت عقب خودرو ساندرو استپ وی نیز با سپر مشکی رو به رو هستیم. به طور کلی طراحی این خودرو چینی قابل قبول ارزیابی می شود.

خودرو رنو ساندرو استپ وی از نظر طراحی داخلی تغییرات چندانی نسبت به ساندرو هاچبک نداشته و شباهتی نیز به کابین رنو تندر 90 دارد. طراحی داخل هر دو، ساده و بی هیجان بوده، هرچند کابین ساندرو استپ وی در نسل جدید به تجهیزاتی اعم از نمایشگر در مرکز داشبورد، کلیدهای کنترلی، سانروف و شکل جدیدی از ورودی ‌های هوا مجهز شده است. اما با وجود تغییرات و اضافه شدن تجهیزات در نسل جدید، همچنان حس خوبی را به سرنشینان القا نمی کند. علاوه بر این اجزای کابین از مواد خشک و بی کیفیت ساخته شده که برای خودروهای مونتاژ داخلی چیز جدیدی نیست.

خودرو رنو ساندرو استپ وی مجهز به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلند 16 سوپاپ است که قادر است 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 140 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. موتور این خودرو همان موتور K4M 696 به کار رفته در خودرو تندر 90 است. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 4 اعلام شده است. در بخش ایمنی رنو ساندرو استپ وی در تست تصادفات موسسه یورو انکپ برای ایمنی در بخش سرنشینان بزرگسال 3 ستاره ایمنی، در بخش سرنشینان خردسال 4 ستاره و یک ستاره ایمنی برای عابران پیاده دریافت نماید.

خودرو ساندرو استپ وی تجهیزات و امکانات خیلی زیادی نداشته و در مقایسه با برخی خودروهای چینی هم رده خود، در این بخش ضعیف عمل کرده است. از تجهیزات این خودرو می توان به شیشه‌های برقی مجهز به گرمکن، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی با چهار باند، مه‌شکن جلو و عقب، 2 کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت، کامپیوتر اطلاعات سفری اشاره کرد.

قیمت خودرو خودرو رنو ساندرو استپ وی

قیمت خودرو رنو ساندرو استپ وی نسخه اتوماتیک در تاریخ پانزدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 180 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 115 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو رنو ساندرو استپ وی

مزایا

  • کابین جادار
  • موتور دیزلی قوی
  • داشتن استهلاک پایین
  • ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری

معایب

  • کیفیت سواری نچندان خوب
  • امکانات و تجهیزات کم
  • استفاده زیاد از پلاستیک در کابین
  • صندلی های غیر ارگونومیک
  • نفوذ صدای موتور به داخل کابین

ارزش خرید خودرو رنو ساندرو استپ وی

خودرو ساندرو استپ وی با وجود فضای خوب داخل کابین، هندلینگ مناسب، پیشرانه قابل قبول و ترمز کارآمد برای استفاده در سفرهای داخل شهری گزینه مناسبی برای خانواده ها به حساب می آید. این خودرو مانورپذیری خوبی داشته ولی به علت سبک بودن در جاده های برون شهری و کوهستانی باید با احتیاط رانندگی کرد. شتاب ساندرو استپ وی از خودرو ساندرو بهتر عمل می کند و به علت مرتفع بودن آن، هندلینگ بهتری نسبت به ساندرو دارد. ساندرو استپ وی در نسخه دنده ای نسبت به رقبای چینی هم قیمتی جذاب تر بوده و میزان استهلاک آن نیز پایین تر است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید می توانید به رقبای این خودرو یعنی دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس C3 کراس و چانگان CS35 نیز نگاهی بیاندازید. خودرو دانگ فنگ H30 کراس از تجهیزات و امکانات بیشتر و طراحی جذابتر نسبت به ساندرو استپ وی برخوردار است ولی خودرو رنو ساندرو استپ وی از استهلاک کمتری برخوردار است. اما هر دو از فروش و محبوبیت زیادی در کشور برخوردار است.

جمع بندی خودرو رنو ساندرو استپ وی

خودرو رونو ساندرو استپ وی از سال 1395 روی خط تولید شرکت پارس خودرو قرار گرفت و وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو در واقع نسخه کراس اوور ساندرو معمولی به حساب می آید که تفاوتی در جزئیات ظاهری با ساندرو معمولی داشت. ساندرو استپ وی از استهلاک پایین، موتور کارآمد و فضای کافی کابین بهره می برد و یکی از خودروهای محبوب در بازار به حساب می آید و رقبایی همچون دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس C3 کراس و چانگان CS35 دارد. این خودرو در حال حاضر به علت تحریم های موجود، توقف تولید شده است.