سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو پژو 508

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو پژو 508 یک سدان خانوادگی از کمپانی فرانسوی پژو است که برای نخستین بار در سال 2010 میلادی رونمایی شد. این خودرو در بدو ورود به بازارهای بین المللی توانست توجه زیادی را به خود جلب نماید و به عنوان بهترین خودروی سال 2011 اسپانیا و بهترین خودروی بزرگ خانوادگی از سوی مجله نکست گرین کار شناخته شود. پژو در سال 2015 فیس لیفت خودرو پژو 508 را معرفی و در سال 2018 نسل جدیدی از آن را به بازار عرضه کرد. نسخه 2015 خودرو پژو 508 در بازار داخلی کشورمان حضور دارد که متاسفانه از بازار پر رونقی برخوردار نیست.

نقد و بررسی خودرو پژو 508

طراحی خودرو پژو 508 از چهره ای به روز و ساده ای برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای باریک شش ضلعی با قاب و نوارهای کرومی براق و لوگوی پژو در مرکز دیده می شوند. چراغ های لوزی شکل کشیده با گرافیکی زیبا چهره ای جسور به پژو 508 بخشیده اند. در بخش سپر نیز نوارهای کرومی براق، بالای چراغ های مه شکن دیده می شود که جلوه خاصی دارند. سپرها با ورودی های هوای مشکی رنگ در قسمت پایین دیده می شوند که هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارد. روی کاپوت چهار خط به کار رفته است که کار حجم دهی را انجام می دهند. در نمای کنار، یک خط شانه ای ممتد میان دو درب و برآمدگی بالای گلگیرها وجود دارد که از سادگی این بخش کاسته اند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو پژو 508 شاهد یک طراحی ساده و مدرن هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی لمسی میان دو دریچه هوا قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در ساخت کابین با کیفیت بوده و صندلی ها از جنس چرم می باشند. فضای داخل کابین خودرو پژو 508 برای زانو و سروگردن سرنشینان فضای خوبی را ارائه می دهد. صندوق عقب نیز معادل 500 لیتر فضا ارائه می کند که مناسب ارزیابی می شود.

خودرو پژو 508 مجهز به یک پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 163 دقیقه اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتون متر در 1400 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 6 دنده به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 210 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو پژو 508 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

امکانات و تجهیزات خودرو پژو 508 شامل صندلی های جلو برقی با تنظیمات حافظه دار، دارای ماساژور، تنظیم گودی کمر برقی به همراه گرمکن، با روکش چرم، طرح ناپا ترامونتان با دوخت قرمز، شیشه های برقی جلو و عقب، سایه بان های سرنشین های عقب، سایه بان شیشه عقب، آیینه های جانبی همرنگ بدنه، مجهز به گرمکن، آیینه وسط ضد انعکاس نور خودکار الکتروکرومیک، شیشه های جلو و عقب برقی، سایه بان های سرنشین های عقب، سایه بان شیشه عقب، چراغ های مه شکن جلو ال ای دی، سنسور نور خودکار، نور بالای هوشمند، غربیلک فرمان چرمی، با قابلیت تنظیم چهار جهته، اهرم تعویض دنده پشت فرمان می باشد.

مزایا و معایب خودرو پژو 508

مزایا

  • پیشرانه قوی
  • طراحی به روز و زیبا
  • کیفیت بالای هندلینگ و سواری
  • ایمنی بالا
  • تجهیزات و امکانات مناسب
  • کابین زیبا
  • مصرف سوخت مناسب

معایب

  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • محدودیت در واردات
  • کمبود قطعات یدکی

 ارزش خرید خودرو پژو 508

خودرو پژو 508 با داشتن پیشرانه قوی، کابین جادار، هندلینگ خوب، طراحی زیبا، تجهیزات و امکانات خوب، ایمنی بالا و مصرف سوخت مناسب برای افرادی که قصد خرید یک سدان خانوادگی را دارند، مناسب ارزیابی می شود. اما باید در نظر داشته باشید که این خودرو به علت واردات محدود از بازار خرید و فروش خوبی برخوردار نیست و ممکن است به هنگام فروش شما را به دردسر بیاندازد. این سدان فرانسوی با خودروهای رنو تلیسمان، کیا اوپتیما و هیوندا سوناتا رقابت می کند.

جمع بندی خودرو پژو 508

خودرو پژو 508 یک سدان خانوادگی فرانسوی است که در بازارهای بین المللی توانسته است توجه زیادی را به خود جلب نماید و موفق به کسب چندین جوایز در بخش های مختلف شود. این خودرو به علت محدودیت در واردات و کمبود قطعات یدکی نسبت به رقبایش رنو تلیسمان، کیا اوپتیما و هیوندا سوناتا نتوانسته است جایگاه خوبی در بازار به دست بیاورد.