سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو هیوندای جنسیس

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای جنسیس از سری محصولات لوکس هیوندای می باشد که برای نخستین بار در سال 2009 رونمایی و نسل دوم آن در سال 2015 معرفی شد. این خودرو در دو نسخه کوپه و جنسیس وارد بازار داخلی کشورمان شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب نماید.

نقد و بررسی خودرو هیوندای جنسیس

خودرو هیوندای جنسیس از طراحی زیبا و لوکسی برخوردار است. در نمای جلو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با قاب کرومی براق و سه نوار افقی و یک نوار عمودی دیده می شود. از نکات قابل توجه در این بخش عدم حضور لوگوی هیوندای می باشد. چراغ های نوک تیز بزرگ و کشیده، چهره ای مرموز به هیوندای جنسیس داده است. سپر مشکی باریک و دو چراغ مه شکن لوزی شکل در دو طرف سپر با ظرافت قرار گرفته است.

 در نمای کنار یک نوار کرومی در پایین درب ها قرار دارد که با قاب و دستگیره های کرومی، نمایی لوکس ایجاد کرده است. در نمای عقب، چراغ های پنج ضلعی نامساوی دو تکه دیده می شود که قسمتی از آن بر روی صندوق عقب و قسمتی بر روی بدنه قرار دارد. وسط درب صندوق عقب نیز تورفتگی دارد که محل نصب پلاک می باشد. آنتن کوسه ای و دو خروجی اگزوز از دیگر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو هیوندای جنسیس با امکانات و تجهیزات زیادی رو به رو هستیم. در مرکز داشبورد میان دو دریچه هوا، یک نمایشگر 8 اینچی، وجود دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. در کابین خودرو جنسیس ، قطعات کرومی براق زیادی به کار رفته است که حس لوکس بودن را القا می کند. روکش صندلی ها از جنس چرم بوده و جنس داشبورد از پلاستیک با کیفیت می باشد. این درحالی است که داشبورد با روکش چرمی نیز قابل سفارش می باشد. فضای کابین خودرو هیوندای جنسیس کاملا جادار بوده و فضای کافی برای زانو و سروگردن سرنشینان وجود دارد. صندوق عقب نیز معادل 450 لیتر فضا ارائه می دهد.

خودرو هیوندای جنسیس کوپه و سدان مجهز به یک پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر هستند که قادرند نیرویی معادل 290 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 365 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 240 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو هیوندای جنسیس 2011 توانسته است در تست تصادفات موسسه IIHS، پنج ستاره ایمنی دریافت نماید.

امکانات و تجهیزات خودرو هیوندای جنسیس شامل صندلی های جلو و عقب با روکش چرم مجهز به سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، صندلی راننده با دو حافظه مجزا و قابلیت تنظیم در دوازده جهت با سیستم گرمکن صندلی ها، صندلی های عقب دارای تنظیم برقی، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن می باشد.

از سایر تجهیزات خودرو هیوندای جنسیس می توان به چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی، تنظیم برقی تمام پنجره ها، پنجره های عقب مجهز به سیستم پرده برقی جهت کاهش شدت نور، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت دارای سقف پانوراما سفارشی، سیستم ایمنی محافظت از آسیب، سیستم روشنایی جلو، سیستم گردش چراغ ها در پیچ ها، سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، دارای سیستم شستشو، مه شکن، مجهز به چراغ های روشنایی در زیر درب ها و چراغ های ال ای دی طیفی به همراه مه شکن می توان نام برد.

قیمت خودرو هیوندای جنسیس

خودرو هیوندای جنسیس در تاریخ 5 اسفند 98 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 450 تا 640 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو هیوندای جنسیس

مزایا

  • هندلینگ خوب
  • پیشرانه قوی
  • فضای خوب کابین
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • شتاب خوب

معایب

  • مصرف زیاد بنزین
  • قطعات یدکی گران
  • خدمات پس از فروش نچندان خوب

ارزش خرید خودرو هیوندای جنسیس

خودرو هیوندای جنسیس از پیشرانه قوی، هندلینگ خوب، کابین جادار، طراحی لوکس و تجهیزات زیادی برخوردار است و می تواند گزینه مناسبی برای خانواده ها باشد اما ممکن است خریداران را در یافتن قطعات یدکی با مشکل رو به رو نماید. این خودرو در بازار داخلی با خودروهایی همچون کیا اپتیما، هوندا سیویک، رنو تلیسمان، هیوندای سوناتا و فولکس واگن پاسات رقیب است.

جمع بندی خودرو هیوندای جنسیس

خودرو هیوندای جنسیس یک سدان کره ای است که از سری محصولات لوکس هیوندای به حساب می آید که از طراحی شیکی برخوردار است که کمی قدیمی به نظر می رسد. این خودرو مصرف سوخت بالایی داشته و از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار نیست اما از پیشرانه قوی، هندلینگ خوب و کابین جاداری برخوردار است و در بازار با سدان هایی همچون فولکس واگن پاسات و رنو تلیسمان رقابت می کند.