سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو رنو کولیوس

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت فرانسوی رنو فعالیت خودروسازی خود را از سال 1899 در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو آغاز کرد و هم اکنون در زمینه طراحی و عرضه وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌کند.

خودرو رنو کولیوس از سری محصولات کراس اور سایز متوسط رنو است که برای نخستین بار در سال 2007 به بازار عرضه شد. اگرچه کانسپت آن پیش تر در سال 2000 معرفی شده بود. این خودرو در سال 2011 دچار یک فیس لیفت شد و نسل دوم آن در سال 2016 به بازار آمد. از آنجایی که شرکت نیسان، کار توسعه خودرو رنو کولیوس را برعهده داشت، این خودرو از پلتفرم مشترک نیسان ایکس تریل بهره می برد. خودرو رنو کولیوس از سال 1395 توسط نگین خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد و توانست مورد توجه خریداران قرار بگیرد.

نقد و بررسی خودرو رنو کولیوس

خودرو رنو کولیوس از طراحی به روز و جذابی برخوردار است و شباهت بسیار زیادی به خودرو رنو تالیسمان دارد. طراحی خودرو رنو کولیوس از هماهنگی و تناسب میان خطوط و اجزای روی بدنه آن کاملا مشهود است. در قسمت جلوی این خودرو بخش جلوپنجره ای با فرم لبخند متشکل از چهار ردیف کرومی که تا چراغ ها ادامه دارند، قابل مشاهده است. چراغ های دی لایت به صورت C شکل به زیبایی نمای جلوی این خودرو افزوده است. در نمای عقب این خودرو، شاهد چراغ های کشیده و منحصر به فردی هستیم که گویی به لگوی رنو اشاره می کند که دقیقا همین طراحی را در چراغ های رنو تالیسمان مشاهده می کنیم. آنتن کوسه ای، اسپویلر شیشه عقب، دو خروجی اگزوز با قاب کرومی که با یک نوار باریک به یکدیگر متصل شده اند، دیده می شود.

طراحی داخل کابین خودرو رنو کولیوس ساده و کاربردی می باشد. یک صفحه نمایش 8.7 اینچی در مرکز داشبورد میان دو دریچه هوا قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در ساخت پنل درب ها و داشبورد از پلاستیک با کیفیت بوده و صندلی ها و روکش فرمان از جنس چرم می باشند. صندلی ها ارگونومی خوبی داشته و فضای کافی برای زانوها و سرو گردن سرنشینان وجود دارد. صندوق عقب نیز معادل 458 لیتر فضا ارائه می دهد.

خودرو رنو کولیوس 2016 مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 233 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد معادل 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو رنو کولیوس توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ و موسسه ایمنی استرالیا 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

تجهیزات و امکانات خودرو رنو کولیوس شامل فعال شدن اتوماتیک فلاشرها، باز شدن درها و قطع شدن مدار سوخت رسانی هنگام تصادف، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه، قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت، کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدود کردن فشار وارده و پیش‌کشنده جلو، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، سقف پانوراما، سانروف چند حالته مجهز به سیستم ایمنی جهت جلوگیری از آسیب ترمز دستی برقی می باشد.

از سایر امکانات و تجهیزات خودرو رنو کولیوس می توان به صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی ‌های جلو، جعبه داشبورد 15 لیتری مجهز به خنک‌کننده و سیستم روشنایی، محفظه نگهدارنده روی درهای جلو و عقب، محفظه نگهدارنده وسایل در قسمت کفی خودرو (جلو و عقب)، سینی نگهدارنده پشت صندلی ‌های جلو، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم مدیریت پیمایش با هفت عملکرد متفاوت، سیستم کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت، چراغ‌های زنون، شیشه ‌شور چراغ جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی تاشو اشاره کرد.

قیمت خودرو رنو کولیوس

خودرو رنو کولیوس در تاریخ بیستم بهمن 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود یک میلیارد تومان و در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد، حدود 380 تا 950 تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو رنو کولیوس

مزایا

  • طراحی بسیار جذاب و به روز
  • امکانات و تجهیزات رفاهی متعدد
  • مصرف سوخت مناسب
  • سیستم چهارچرخ محرک
  • فضای کافی کابین

معایب

  • تاخیر در عملکرد دنده اتوماتیک
  • کروز کنترل ضعیف

ارزش خرید خودرو رنو کولیوس

خودرو رنو کولیوس یک شاسی بلند با کیفیت با طراحی زیبا، امکانات و تجهیزات فراوان، ایمنی بالا، مصرف سوخت مناسب و فضای کافی کابین است. این خودرو فرانسوی با خودروهایی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر رقابت می کند و یکی از گزینه های با ارزش برای خانواده ها و استفاده درون شهری و همچنین خارج از جاده می باشد.

جمع بندی خودرو رنو کولیوس

رنو کولیوس یک خودرو فرانسوی از سری کراس اوور های رنو است که توانسته است با طراحی زیبا و امکانات و تجهیزات فراوان و ایمنی بالا، جایگاه خوبی را در بازار داخلی کشورمان به دست آورد. طراحی این خودرو با فرانسوی ها و توسعه آن با نیسان ژاپن بوده است و رقیبی قدرتمند برای میتسوبیشی، هیوندای سانتافه وکیا سورنتو می باشد. اما در شرایط کنونی از خدمات پس از فروش مبهمی برخوردار است.