سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X33S

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی چری در سال 1997 در کشور چین تأسیس شد که یکی از شرکت های مستقل خودروسازی در این کشور محسوب می شود و با استفاده از نوآوری و خلاقیت بر رشد و موفقیت های خود افزوده است. یکی از شاسی بلندهای چری در بازار چینی، تیگو 3 نام دارد که در ایران با نام ام وی ام X33 شناخته می شود. این خودرو برای نخستین بار در سال 2005 معرفی و در سال 2010 فیس لیفت آن به بازارهای جهانی عرضه شد. برای اولین بار خودرو X33 در سال 1390 به ایران آمد و به علت توجه خوب خریداران، توانست فروش خوبی را تجربه نماید. نسخه جدید این خودرو با نام ام وی ام X33S می باشد که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی شد که در واقع نسل سوم این شاسی بلند به حساب می آید و ظاهری اسپرت تر نسبت به نسخه های قبلی دارد.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X33S

خودرو ام وی ام X33S از طراحی به روز و پرابهتی برخوردار است که با ماهیت شاسی بلند بودن آن هماهنگی دارد. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای شش ضلعی باریک با قاب کرومی که تا چراغ های اصلی کشیده شده و لوگوی ام وی ام در مرکز آن، دیده می شود. سپر ذوزنقه ای حجیم به رنگ مشکی با نوار کرومی و رکاب نقره ای، چهره ای زمخت و خشن به خودرو ام وی ام X33S بخشیده است. در دو طرف سپر نیز، مه شکن دایره ای در قابی چهار ضلعی با دی لایت خطی ال ای دی، دیده می شود.

در نمای کناری، خط به کار رفته روی درب ها و برآمدگی بالای گلگیر کار حجم دهی را در این بخش انجام داده است. رکاب پایین درب ها، رینگ آلومینیومی اسپرت، قاب مشکی رنگ پنجره ها و روف ریل از سایر اجزای این بخش می باشند. در نمای عقب، زاپاس بر روی درب صندوق عقب قرار دارد و چراغ های اصلی به صورت ایستاده بر روی بدنه قرار گرفته است. به طور کلی در این بخش طراحی ساده ای صورت گرفته است.

در داخل کابین خودرو ام وی ام X33S نسبت به نسخه قبلی تغییرات زیادی صورت گرفته است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 8 اینچی لمسی در پایین دریچه های تهویه قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. دکمه های کنترلی چرخشی در کنسول مرکزی و دکمه های کنترل صوتی بر روی فرمان دیده می شوند.

کیفیت مواد به کاررفته در ساخت اجزای داخلی نسبت به قبل بهبود یافته و رنگ قرمز به کاررفته در کابین به همراه قطعات کرومی استفاده شده در برخی از قسمت ها مانند: پنل درب ها، روی فرمان، سردنده و کنسول مرکزی، نمایی اسپرت گونه به کابین بخشیده است. روکش صندلی ها از جنس چرم باکیفیت بوده و فضای کافی برای سرنشینان ردیف جلو و عقب وجود دارد.

چری تیگو 3 در بازارهای جهانی با دو پیشرانه متفاوت عرضه می شود، اما در ایران، خودرو ام وی ام X33S با پیشرانه 2 لیتری 4 سوپاپه با قابلیت زمان بندی متغیر سوپاپ ها عرضه شده است که می تواند نیرویی معادل 136 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر از 4300 تا 4500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس CVT اتوماتیک 7 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 14 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 175 کیلومتر بر ساعت می باشد. استاندارد آلایندگی ام وی ام X33S یورو 5 اعلام شده است. حالت رانندگی نیز در دو حالت مصرف سوخت بهینه (Eco) و رانندگی اسپرت (Sport) قابل انتخاب می باشد. در بخش ایمنی، خودرو ام وی ام X33S توانسته است در تست تصادفات موسسه ایمنی استرالیا انکپ، 2 ستاره ایمنی دریافت نماید. علاوه بر این طبق اظهارات مدیران خودرو، بدنه خودرو ام وی ام X33S از صفحات فولادی گالوانیزه با استحکام بالا ساخته شده که می تواند نیروی وارد شده را به خوبی جذب نماید. میله های فولادی به کار رفته در درب ها نیز به هنگام تصادف از فرورفتگی و آسیب شدید به سرنشینان جلوگیری می نماید.

تجهیزات و امکانات خودرو ام وی ام X33S شامل چراغ های عقب ال ای دی طیفی مجهز به مه شکن، چراغ های جلو هالوژنی مجهز به چراغ روشنایی روز و مه شکن، سانروف برقی و ریل سقفی، چهار شیشه کناری خودرو مجهز به بالابر برقی، شیشه عقب گرمکن، تنظیم برقی آینه های جانبی، آینه وسط با قابلیت کاهش خودکار تابش نور، روکش چرمی و قابلیت تا شدن صندلی های عقب به منظور افزایش فضای صندوق، روکش چرمی و تنظیم دستی صندلی ها (راننده 6 جهت و سرنشین 4 جهت)، سیستم تهویه هوشمند اتوماتیک، غربیلک فرمان 3 شاخه دارای کلید های کنترلی کروز و سیستم صوتی بر روی فرمان و روکش چرمی فرمان می باشد.

قیمت خودرو ام وی ام X33S

خودرو ام وی ام X33S در تاریخ دوازدهم بهمن 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 247 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام X33S

مزایا

  • طراحی به روز و پر ابهت
  • فضای مناسب صندوق عقب
  • کابین جادار
  • سواری نرم
  • امکانات و تجهیزات خوب
  • چسبندگی و کشش خوب در پیچ ها

معایب

  • مصرف بالای سوخت
  • کیفیت ساخت پایین
  • پیشرانه نه چندان قوی
  • قابلیت های آفرود نچندان قوی

ارزش خرید خودرو ام وی ام X33S

خودرو ام وی ام X33S از طراحی به روز و قابل قبولی برخوردار است که می تواند نیاز شما را از یک شاسی بلند جادار با تجهیزات رفاهی خوب و سواری نرم برطرف نماید. اما متاسفانه از قابلیت های آفرود بالا، شتاب خوب و مصرف سوخت اقتصادی خبری نیست. از رقبای این خودرو می توان به لیفان X60 اتوماتیک، جک S5 و هایما S7 اشاره کرد. شما باتوجه به اولویت ها و هدفی که از یک خودرو دارید می توانید به خرید خودرو اقدام نمایید.

جمع بندی خودرو ام وی ام X33S

خودرو ام وی ام X33S یک شاسی بلند چینی از کمپانی چری است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شده است و هم اکنون در نسل سوم خود به سر می برد که نسبت به گذشته از شکل اسپرت تری برخوردار است. این خودرو با قابلیت هایی همچون فضای خوب کابین و صندوق عقب، طراحی به روز و زیبا و امکانات و تجهیزات خوب می تواند نیاز شما را به یک شاسی بلند برای مصارف درون شهری و برون شهری برطرف نماید.